Departamento
Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales
Artículos (49) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
A COVID-19 Roadmap to Promote Health Literacy Derived from the Atlas of Science Literacy
American Biology Teacher, Vol. 85, Núm. 6, pp. 305-313
-
A comparison of the effects of different methodologies on the statistics learning profiles of prospective primary education teachers from a gender perspective
Journal on Mathematics Education, Vol. 14, Núm. 4, pp. 741-755
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Journal of Biological Education
-
Análisis de la comprensión y razonamiento epistémico de los estudiantes sobre los equilibrios de solubilidad
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 2, pp. 47-69
-
Are women present in history classes? Conceptions of primary and secondary feminist teachers about how to teach women's history
Women's Studies International Forum, Vol. 98
-
Attitudes of secondary school students towards geology in Spain
Research in Science and Technological Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 123-146
-
Basque secondary school students’ understanding of natural selection and teleological reasoning: knowledge vs. knowledge application
Journal of Biological Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 537-554
-
Branches of plant blindness and their relationship with biodiversity conceptualisation among secondary students
Journal of Biological Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 566-591
-
Conocimiento estadístico del futuro profesorado de educación primaria en la representación de datos
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 24, pp. 111-130
-
Construyendo el principio de Arquímedes: una experiencia de indagación guiada
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 113, pp. 57-63
-
Current knowledge and attitudes of students towards biotechnology: a long way to go
Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 30
-
Development of Systems and Futures Thinking Skills by Primary Pre-service Teachers for Addressing Epidemics
Research in Science Education, Vol. 53, Núm. 4, pp. 741-757
-
Errores de traducción entre lenguajes de programación secuenciales en actividades con Cubetto
RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 76
-
Euskal haur eta gazteen biodibertsitate-alfabetatzea: kezka iturri bat
Ekaia: Euskal Herriko Unibertsitateko zientzi eta teknologi aldizkaria, Núm. 44, pp. 239-256
-
Evaluating the functional, sexual and seasonal variation in the chemical constituents from feces of adult Iberian wolves (Canis lupus signatus)
Scientific Reports, Vol. 13, Núm. 1
-
Evolution in the Spanish Primary Education Autonomic Curricula and Textbooks. A Geographic Analysis
Center for Educational Policy Studies Journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 143-161
-
Identifying a green infrastructure to prioritise areas for restoration to enhance the landscape connectivity and the provision of ecosystem services
Landscape Ecology, Vol. 38, Núm. 12, pp. 3751-3765
-
Imagina el pasado. La enseñanza de la historia a través de fuentes iconográficas
UNES: Universidad, escuela y sociedad, Núm. 15, pp. 128-138
-
Improvement of low flows simulation in the SASER hydrological modeling chain
Journal of Hydrology X, Vol. 18
-
Influencia del conocimiento y la preocupación ambiental en la conducta y la toma de decisiones pro-ambientales
Ápice: revista de educación científica, Vol. 7, Núm. 1, pp. 93-107