Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales
Departamento
Universitat de València
Valencia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universitat de València (12)
2023
-
Análisis de la comprensión y razonamiento epistémico de los estudiantes sobre los equilibrios de solubilidad
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 2, pp. 47-69
2022
-
Implementing citizen science programmes in the context of university gardens to promote pre-service teachers' scientific literacy: a study case on soil
International Journal of Science Education, Vol. 44, Núm. 10, pp. 1619-1638
2020
-
"¿Podemos cultivar en este suelo?” Uso de situaciones-problema para la evaluación de la competencia científica tras la implementación de una secuencia didáctica contextualizada en el huerto universitario
1er Congreso Internacional sobre Educación Científica y Problemas Relevantes para la Ciudadanía. Libro de actas
-
Relationship of weather types on the seasonal and spatial variability of rainfall, runoff, and sediment yield in the western Mediterranean basin
Atmosphere, Vol. 11, Núm. 6
-
The role of language on the reversal error. A study with bilingual Basque-Spanish students
Mathematical Thinking and Learning, Vol. 22, Núm. 3, pp. 214-232
2019
-
A probabilistic model for crystal growth applied to protein deposition at the microscale
Materials, Vol. 12, Núm. 3
-
Spatial variability of the relationships of runoff and sediment yield with weather types throughout the Mediterranean basin
Journal of Hydrology, Vol. 571, pp. 390-405
2018
-
HIGH SCHOOL AND UNIVERSITY STUDENTS' UNDERSTANDING OF SOLUBILITY EQUILIBRIUM
EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
2015
-
¿Qué enseñar en la educación obligatoria acerca de la alimentación y la actividad física?: Un estudio con expertos
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 33, Núm. 1, pp. 85-100
2013
-
La alimentación y actividad física en los materiales educativos de diferentes autonomias
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 2769-2773
2009
-
Students' understanding of the special theory of relativity and design for a guided visit to a science museum
International Journal of Science Education, Vol. 31, Núm. 15, pp. 2085-2104
2005
-
Erwinia amylovora strains from outbreaks of fire blight in Spain: Phenotypic characteristics
Annals of Applied Biology, Vol. 146, Núm. 1, pp. 105-114