Department
Procesos Psicológicos Básicos y Desarrollo
Articles (13) Publications in which a researcher has participated
2004
-
Alteraciones del relato
Arbor: ciencia, pensamiento y cultura, Núm. 697, pp. 157-188
-
Alteración afectiva personal, atmósfera emocional y clima emocional tras los atentados del 11 de marzo
Ansiedad y estrés, Vol. 10, Núm. 2, pp. 299-312
-
Behavioral and neurochemical responses in mice bearing tumors submitted to social stress
Behavioural Brain Research, Vol. 155, Núm. 1, pp. 125-134
-
Blocked and test-stimulus exposure effects in perceptual learning re-examined
Behavioural Processes, Vol. 66, Núm. 1, pp. 23-33
-
Causes of intraspecific aggression in Alouatta palliata mexicana: Evidence from injuries, demography, and habitat
International Journal of Primatology, Vol. 25, Núm. 4, pp. 939-953
-
Hizkuntzalaritza eta psikologia: Wundten garaia
Gogoa: Euskal Herriko Unibersitateko hizkuntza, ezagutza, komunikazio eta ekintzari buruzko aldizkaria, Vol. 4, Núm. 2, pp. 253-308
-
Lana eta osasun mentala: generoaren ikuspegitik azterturiko etxeko lanen eta langintzaren estresa
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 51, pp. 99-108
-
National identifications and attitudes to national ingroups and outgroups amongst children living in the Basque Country
Infant and Child Development, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-20
-
Patrones de decisión, estilos de afrontamiento del conflicto y autoestima
Psicothema, Vol. 16, Núm. 1, pp. 110-116
-
Perceptual learning in flavor-aversion learning: Alternating and blocked exposure to a compound of flavors and to an element of that compound
Learning and Motivation, Vol. 35, Núm. 3, pp. 208-220
-
Un modelo de bilingüismo simultáneo para el alumnado con sordera en el País Vasco
Organización y gestión educativa: Revista del Fórum Europeo de Administradores de la Educación, Vol. 12, Núm. 2, pp. 35-38
-
Zahartu arren, burua gazte
Elhuyar: zientzia eta teknika, Núm. 200, pp. 36-39
-
¡Esto es un atraco! Sesgos de la tipicidad en la memoria de testigos
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 25, Núm. 3, pp. 331-342