Artículos (45) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2015

  1. A comparison of antecedents of satisfaction in city break traveling

    Revista española de investigación de marketing, Vol. 19, Núm. 2, pp. 71-82

  2. A modelización dos cambios na lonxevidade da población do País Basco e a súa estimación futura

    Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 24, Núm. 2, pp. 45-54

  3. An innovative approach to stakeholder theory: Application in Spanish transnational corporations

    Revista Brasileira de Gestao de Negocios, Vol. 17, Núm. 55, pp. 1007-1020

  4. Análisis de la actividad femenina y la fecundidad en España mediante modelos de elección discreta

    Lecturas de Economía, Núm. 82, pp. 127-157

  5. Attitudes and reactions of Galician (Spanish) consumers towards the purchase of products from other regions

    Global Business and Economics Review, Vol. 17, Núm. 2, pp. 131-150

  6. Benchmarking urban competitiveness in Europe to attract investment

    Cities, Vol. 48, pp. 76-85

  7. Colaboración fabricante-distribuidor en la era del Shopper Marketing: La gestión por categorías como eje estratético de actución

    Distribución y consumo, Año 25, Núm. 139, pp. 49

  8. Consumer ethnocentrism and consumer animosity: Antecedents and consequences

    International Journal of Emerging Markets, Vol. 10, Núm. 1, pp. 73-88

  9. Countercyclical capital buffers: credit-to-GDP ratio versus credit growth

    Applied Economics Letters, Vol. 22, Núm. 5, pp. 385-390

  10. Country risk index and sovereign ratings: Do they foresee financial crises?

    Journal of Risk Model Validation, Vol. 9, Núm. 1, pp. 33-55

  11. Crise financeira, racionamento de crédito e relação bancária das PMEs Espanholas

    Cuadernos de Administracion, Vol. 28, Núm. 50, pp. 39-59

  12. Desarrollo de nuevas ideas de negocio mediante el aprendizaje activo

    Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales, Núm. 1, pp. 790-805

  13. Determining factors in the effectiveness of executive coaching as a management development tool

    Management Decision, Vol. 53, Núm. 8, pp. 1677-1697

  14. Does rating shopping exist in spanish securitization issues?

    Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 15, Núm. 1, pp. 119-144

  15. El valor del "city branding" en la competitividad urbana: el caso de Bilbao

    Boletín de estudios económicos, Vol. 70, Núm. 215, pp. 255-280

  16. El “debate universitario” en la práctica de la asignatura Gestión de Empresas II del grado de Relaciones Laborales y Recursos Humanos de la Universidad del Pais Vasco

    Trabajo: Revista iberoamericana de relaciones laborales, Núm. 33, pp. 45-71

  17. Emotions and salesperson propensity to leave: The effects of emotional intelligence and resilience

    Industrial Marketing Management, Vol. 44, pp. 142-153

  18. Factors affecting the attitude of tourism-destination local authorities towards sustainable planning tools in a networking context: the Balearic Sustainability Network

    Journal of Sustainable Tourism, Vol. 23, Núm. 2, pp. 207-233

  19. Familiaren kapital sozialaren eta berrikuntzaren azterketa: «Familiaren efektua» kapital sozialean

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 92, pp. 27-39

  20. From the Triple Helix model to the Global Open Innovation model: A case study based on international cooperation for innovation in Dominican Republic

    Journal of Engineering and Technology Management - JET-M, Vol. 35, pp. 71-92