Departamento
Economía Financiera II
Artículos (45) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2015
-
A comparison of antecedents of satisfaction in city break traveling
Revista española de investigación de marketing, Vol. 19, Núm. 2, pp. 71-82
-
A modelización dos cambios na lonxevidade da población do País Basco e a súa estimación futura
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 24, Núm. 2, pp. 45-54
-
An innovative approach to stakeholder theory: Application in Spanish transnational corporations
Revista Brasileira de Gestao de Negocios, Vol. 17, Núm. 55, pp. 1007-1020
-
Análisis de la actividad femenina y la fecundidad en España mediante modelos de elección discreta
Lecturas de Economía, Núm. 82, pp. 127-157
-
Attitudes and reactions of Galician (Spanish) consumers towards the purchase of products from other regions
Global Business and Economics Review, Vol. 17, Núm. 2, pp. 131-150
-
Benchmarking urban competitiveness in Europe to attract investment
Cities, Vol. 48, pp. 76-85
-
Colaboración fabricante-distribuidor en la era del Shopper Marketing: La gestión por categorías como eje estratético de actución
Distribución y consumo, Año 25, Núm. 139, pp. 49
-
Consumer ethnocentrism and consumer animosity: Antecedents and consequences
International Journal of Emerging Markets, Vol. 10, Núm. 1, pp. 73-88
-
Countercyclical capital buffers: credit-to-GDP ratio versus credit growth
Applied Economics Letters, Vol. 22, Núm. 5, pp. 385-390
-
Country risk index and sovereign ratings: Do they foresee financial crises?
Journal of Risk Model Validation, Vol. 9, Núm. 1, pp. 33-55
-
Crise financeira, racionamento de crédito e relação bancária das PMEs Espanholas
Cuadernos de Administracion, Vol. 28, Núm. 50, pp. 39-59
-
Desarrollo de nuevas ideas de negocio mediante el aprendizaje activo
Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales, Núm. 1, pp. 790-805
-
Determining factors in the effectiveness of executive coaching as a management development tool
Management Decision, Vol. 53, Núm. 8, pp. 1677-1697
-
Does rating shopping exist in spanish securitization issues?
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 15, Núm. 1, pp. 119-144
-
El valor del "city branding" en la competitividad urbana: el caso de Bilbao
Boletín de estudios económicos, Vol. 70, Núm. 215, pp. 255-280
-
El “debate universitario” en la práctica de la asignatura Gestión de Empresas II del grado de Relaciones Laborales y Recursos Humanos de la Universidad del Pais Vasco
Trabajo: Revista iberoamericana de relaciones laborales, Núm. 33, pp. 45-71
-
Emotions and salesperson propensity to leave: The effects of emotional intelligence and resilience
Industrial Marketing Management, Vol. 44, pp. 142-153
-
Factors affecting the attitude of tourism-destination local authorities towards sustainable planning tools in a networking context: the Balearic Sustainability Network
Journal of Sustainable Tourism, Vol. 23, Núm. 2, pp. 207-233
-
Familiaren kapital sozialaren eta berrikuntzaren azterketa: «Familiaren efektua» kapital sozialean
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 92, pp. 27-39
-
From the Triple Helix model to the Global Open Innovation model: A case study based on international cooperation for innovation in Dominican Republic
Journal of Engineering and Technology Management - JET-M, Vol. 35, pp. 71-92