El “debate universitario” en la práctica de la asignatura Gestión de Empresas II del grado de Relaciones Laborales y Recursos Humanos de la Universidad del Pais Vasco
- Rosa Mª Ahumada Carazo 1
- Ion Baratas Iglesias 1
- David Merida Sanz 1
- 1 Universidad de El Pais Vasco
ISSN: 1136-3819
Year of publication: 2015
Issue Title: La docencia en los estudios de Relaciones Laborales: nuevas propuestas
Issue: 33
Pages: 45-71
Type: Article
More publications in: Trabajo: Revista iberoamericana de relaciones laborales
Abstract
In this paper we present the “University Debate” as a teaching implement relating it to the development of generic competences. This experience has been implemented in the course “Gestión de Empresas II: Métodos y Organización de Trabajo” in third level of the degree ”Relaciones Laborales y Recursos Humanos“ at the UPV / EHU university. Beside the previous one the obtained statistical results are shown. During this work it is tested the potential of the “University Debate” as a teaching implement in university studies in general and in the the “Relaciones Laborales y Recursos Humanos“ degree in particular.
Bibliographic References
- AAVV, (2006), Una introducción a Tuning Educational Structures in Europe. La contribución de las universidades al proceso de Bolonia, disponible en -http://www.unideusto.org/tuningeu/images/stories/documents/General_Brochure_Spanish_version.pdf
- BARROWS, Howard S (1986). “A taxonomy of problem-based learning methods”. Medical education. 20/6, 481–486.
- HABERMAS, Jürgen (1999). Teoría de la acción comunicativa: racionalidad de la acción (Vol 1). Madrid. Taurus.
- LAKOFF, George (2007). No pienses en un elefante. Madrid. Editorial Complutense.
- MORALES, Patricia; LANDA, Victoria (2004). “Aprendizaje basado en problemas”.Theoria. Vol. 13. 145-157.
- SÁNCHEZ , Guillermo (2007) “Educar En La Palabra: Manual De Tecnicas De Debate, Oratoria Y Argumentacion” Madrid. Fund. Universitaria Española.
- SENNETT, Richard (2000). La corrosión del carácter. Madrid. Anagrama.
- UNESCO (1996). La educación encierra un tesoro. Francia. UNESCO.