Departamento
Filología Inglesa y Alemana y Traducción e Intepretación
Publicaciones (20) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2009
-
"Viajes de Guilliver": primera traducción al español (1793-1797)
Dieciocho: Hispanic enlightenment, Vol. 32, Núm. 1, pp. 7-29
-
A journey to the postmodern capital of the american west: Hunter S. Thompson's Fear and loathing in Las Vegas
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 58, pp. 121-132
-
Alemanetik euskaratutako haur eta gazte literatura edo amaigabeko istorioa
Senez: itzulpen aldizkaria, Núm. 37, pp. 231-239
-
Communications skills and ESP courses: a Basque experience
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Núm. 15, pp. 57-82
-
Cruzando fronteras: el universo literario de Cormac McCarthy
Turia: Revista cultural, Núm. 89, pp. 36-50
-
El factor liderazgo en el Modelo EFQM de Excelencia: Análisis empírico en el País Vasco
Estudios de economía aplicada, Vol. 27, Núm. 2, pp. 567
-
Euskararen ikaskuntza H1 eta H2 gisa 5 eta 8 urte bitartean
Euskera ikerketa aldizkaria: Revista de Investigación de la Real Academia de la Lengua Vasca, Vol. 54, Núm. 2, pp. 683-721
-
Evaluating RBMT output for -ing forms: A study of four tar-get languages
Linguistica Antverpiensia, Núm. 8, pp. 105-122
-
Interaction and language learning in foreign language contexts: Introduction
IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Vol. 47, Núm. 3-4, pp. 239-243
-
Ixta Maya Murray's "Locas" (1997): and What about Chicana Barrio Adolescents?
Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, Núm. 18, pp. 35-48
-
La formación del plural en alemán desde una perspectiva morfofonológica
Estudios filológicos alemanes: revista del Grupo de Investigación Filología Alemana, Núm. 19, pp. 237-268
-
Lexical Error Analysis in the Written Production of Students of English as a Second Language: A Pilot Study
ES: Revista de filología inglesa, Núm. 30, pp. 129-142
-
On the position of central adverbial clauses
Anuario del Seminario de Filología Vasca Julio de Urquijo: International journal of basque linguistics and philology, Vol. 43, Núm. 1, pp. 951-970
-
Oral interaction in task-based EFL learning: The use of the L1 as a cognitive tool
IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Vol. 47, Núm. 3-4, pp. 325-345
-
Propuestas para la evaluación de estudiantes de traducción
Sendebar: Revista de la Facultad de Traducción e Interpretación, Núm. 20, pp. 231-255
-
Teleworking and collaborative work environments in translation training
Babel: Revue Internationale de la Traduction = International Journal of Translation, Vol. 55, Núm. 2, pp. 165-180
-
The acquisition of L3 english negation by bilingual (Spanish/Basque) learners in an institutional setting
International Journal of Bilingualism, Vol. 13, Núm. 1, pp. 3-33
-
The evaluation of computer‐mediated technology by second language teachers: Collaboration and interaction in CALL
Educational Media International, Vol. 46, Núm. 2, pp. 137-152
-
The implementation of CLIL and attitudes towards trilingualism
ITL International Journal of Applied Linguistics, Núm. 157, pp. 23-43
-
Traducciones (censuradas) de teatro inglés en la España de Franco: TRACE: una perspectiva histórica
TRANS: revista de traductología, Núm. 13, pp. 19-31