Publicaciones (72) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. A Systematic Review of the Effect of Active Commuting to School on Children's Well-being: A Physical, Psychological, Social, and Academic Approach.

    Child Welfare, Vol. 101, Núm. 1, pp. 157-181

  2. Acercando la diversidad social al alumnado de educación primaria: estudio sobre una experiencia de formación inclusiva

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 217-234

  3. Active methodologies in Higher Education: reasons to use them (or not) from the voices of faculty teaching staff

    Higher Education

  4. Actividades asistidas con caballos para acompañar a personas menores con trastorno del espectro autista. Revisión bibliográfica

    Revista Electrónica Educare, Vol. 27, Núm. 1

  5. An observational study to assess the educational management of conflicts between young children in the Pikler-Lóczy educational approach. Implications in the early development of personality

    European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 31, Núm. 6, pp. 932-952

  6. Are women present in history classes? Conceptions of primary and secondary feminist teachers about how to teach women's history

    Women's Studies International Forum, Vol. 98

  7. CDA-Stop: programa de prevención de la ciberviolencia en parejas jóvenes

    Graó

  8. COM: apoyando el cambio de comportamiento en las escuelas en torno a los residuos alimentarios y orgánicos teniendo en cuenta su dimensión social, medioambiental y de salud

    Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 47-58

  9. Capacidad predictiva de fuentes y tipos de apoyo social sobre implicación escolar

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 1, pp. 165-183

  10. Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country

    Children's Geographies

  11. Comparing social representations of feminism among education and engineering majors: Insights for developing feminist pedagogies

    Feminism and Psychology, Vol. 33, Núm. 2, pp. 256-275

  12. Competencias transversales e interdisciplinaridad en la educación superior: La perspectiva del profesorado

    Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 107-116

  13. De la universidad a la Educación Secundaria. El poder de la divulgación científica

    Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) (Octaedro), pp. 155-164

  14. Diskalkulia: detekzioa eta esku-hartzea Lehen Hezkuntzan: Diskalkulia

    hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 277, pp. 26-29

  15. Do more effective schools succeed in reducing the gender gap in linguistic communicative competence in a bilingual context?

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 3, pp. 699-734

  16. Editorial: Anti-transgender prejudice: causes, consequences, and interventions

    Frontiers in Psychology

  17. Editorial: Risks of “cyber-relationships” in adolescents and young people

    Frontiers in Psychology

  18. Educación Infantil 3: cómo cambiar la concepción sobre la sostenibilidad del alumnado mediante trabajos interdisciplinares

    Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) (Octaedro), pp. 211-221

  19. Effects and cost-effectiveness of an internet-based intervention for family caregivers of patients with dementia: methods of a personalized exercise program.

    Journal of sport and health research, Vol. 15, Núm. 1

  20. El uso de las metodologías activas en la Educación Superior: la visión del profesorado

    Caminando hacia la innovación en educación: de la teoría a la práctica (Dykinson), pp. 61-80