Departamento
Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
Publicaciones (16) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Aprender en la Universidad: aportaciones y reflexiones para una formación del profesorado desde las Artes Visuales
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 103-118
-
Creating a Mark of Reference About the Use of Positioning Technology in Preschool-Aged Children Based on a Systematic Review
Journal of Research in Childhood Education
-
Description of the Collective Behavior in Competition of Young Soccer Players Under-16 (U-16), Under-17 (U-17), Under-19 (U-19), and Under-23 (U-23), Considering the Areas of the Pitch and Phases of the Game
Journal of Strength and Conditioning Research, Vol. 38, Núm. 4, pp. 714-723
-
Efecto de un programa de educación física emocional sobre la inteligencia emocional de futuros docentes
Journal of sport and health research, Vol. 16, Núm. 1, pp. 9-20
-
Effect of an active break intervention on attention, concentration, academic performance, and self-concept in compulsory secondary education
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 447-462
-
Effects of Early-Childhood-Based Interventions Influencing Bones: A Systematic Review
Journal of Functional Morphology and Kinesiology, Vol. 9, Núm. 1
-
Improving diet through a recommendation system using physical activity data and healthy diet indexes of female futsal players
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part P: Journal of Sports Engineering and Technology
-
International consensus statement on the design, delivery and evaluation of sport-based interventions aimed at promoting social, psychological and physical well-being in prison
BMJ Open, Vol. 14, Núm. 1
-
La influencia de los materiales y las técnicas artísticas en el proceso de creación: revisión de paradigmas arteterapéuticos
Arteterapia: papeles de arteterapia y educación artística para la inclusión social, Núm. 19
-
La subversión simbólica del imaginario publicitario: una intervención coeducativa desde el mitoanálisis a la deconstrucción artística feminista
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 79-102
-
Reconsidering educational ethnography and the field notebook: a contribution from inclusive ethics
International Journal of Qualitative Studies in Education
-
Sintonías y tensiones en la colaboración desde la relación pedagógica en el contexto Universidad-Sociedad
Tercio creciente, Núm. 25, pp. 279-295
-
The representation of sustainability among university teachers: knowing the present to change the future
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 25, Núm. 2, pp. 319-337
-
Validity and reliability of an eight antennae ultra-wideband local positioning system to measure performance in an indoor environment
Sports Biomechanics, Vol. 23, Núm. 2, pp. 145-155
-
Young women’s leisure time physical activity determinants: a mixed methods approach
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
¡Salimos a la plaza!, difundiendo al mundo lo aprendido y experimentado en materia de género desde el aula de primaria
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 787-796