Facultad de Economía y Empresa
Centro
Universidad de Deusto
Bilbao, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universidad de Deusto (78)
2024
-
Design of a protocol model for the integration of social value in strategic management through social accounting
Social Responsibility Journal, Vol. 20, Núm. 1, pp. 108-127
-
¿Gas natural, carbón o petróleo? Los determinantes del retraso de la transición energética en el norte de España (1958-1974)
Revista de historia industrial, Núm. 90, pp. 81-104
2023
-
A seed towards a sustainable food system in healthcare institutions: the case of the Basque Country
Regional Studies, Regional Science, Vol. 10, Núm. 1, pp. 273-293
-
Información para la sostenibilidad en el ámbito de la educación superior
AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 143, pp. 62-63
-
La contabilidad social: ampliando los límites de la contabilidad tradicional
AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 143, pp. 55-57
-
Social value in the orange economy: social accounting applied to museums
Museum Management and Curatorship, Vol. 38, Núm. 3, pp. 231-253
-
Sustainability Strategies by Oil and Gas Companies, Contribution to the SDGs and Local Innovation Ecosystems
Energies, Vol. 16, Núm. 6
2022
-
Editorial: Emotional and social value of organizations
Frontiers in Psychology
-
La medición del valor emocional en el marco de la Stakeholder Accounting
Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery: XXXVI Congreso Anual AEDEM: 1 al 3 de junio de 2022, Pozuelo de Alarcón, Madrid
-
Monetizing social value in sports clubs
Sport, Business and Management: An International Journal
-
The Cooperative Difference in the Management Styles and Objectives: Phantom Effect of Credit Cooperative
Contemporary Trends in European Cooperative Banking: Sustainability, Governance, Digital Transformation, and Health Crisis Response (Springer International Publishing), pp. 143-164
-
Ética en la investigación: problemas, criterios y autocontrol
Marketing y comunicación en ética empresarial. XXIX edición del Congreso EBEN España: libro de actas
2021
-
How are O&G companies contributing to the energy transition?: A novel analytical framework for assessing sustainability strategies
Ekonomiaz: Revista vasca de economía, Núm. 99, pp. 213-241
-
Is It Possible to Monetarily Quantify the Emotional Value Transferred by Companies and Organizations? An Emotional Accounting Proposal
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Moral compliance as facilitator for ethical reflection in management: catalysts and situations
Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 32, Núm. 9-10, pp. 1106-1121
-
Social value added index: a proposal for analyzing hospital efficiency
Gaceta Sanitaria, Vol. 35, Núm. 1, pp. 21-27
-
Social value measurement in basketball clubs: is it possible?
CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 101, pp. 57-83
-
Stakeholder value creation: Comparing esg and value added in european companies
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 3, pp. 1-16
-
Understanding Social Accounting Based on Evidence
SAGE Open, Vol. 11, Núm. 2
2020
-
Eficiencia social en las cajas de ahorro españolas transformadas en bancos
El trimestre económico, Núm. 347, pp. 759-787