NAHIA
IDOIAGA MONDRAGON
PROFESORADO AGREGADO
MARIA
DOSIL SANTAMARIA
PROFESORADO ADJUNTO
Publicaciones en las que colabora con MARIA DOSIL SANTAMARIA (32)
2024
-
El camino escolar un espacio de autonomía infantil: análisis de la representación de los niños del camino escolar a través de los dibujos
Investigar la infancia en el escenario pandémico: retos, hallazgos y propuestas desde las ciencias sociales (Octaedro), pp. 111-122
-
Ocio educativo y procesos de inclusión de personas migrantes y refugiadas: estado de la cuestión y orientaciones para la acción
Ocio educativo para infancia y adolescencia y gestión de la diversidad cultural (Tirant lo Blanch), pp. 67-89
2023
-
A Systematic Review of the Effect of Active Commuting to School on Children's Well-being: A Physical, Psychological, Social, and Academic Approach.
Child Welfare, Vol. 101, Núm. 1, pp. 157-181
-
Socialización de género en mujeres: un problema multifactorial
El género y su transversalización en la educación (formal y no formal), en la familia y en el deporte
-
Teachers’ Involvement in Inclusive Education: Attitudes of Future Teachers
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 9
-
The emotional state of young people in northern Spain after one year and a half of the COVID-19 pandemic
European journal of psychiatry, Vol. 37, Núm. 2, pp. 109-116
-
The well-being of children in a full lockdown and partial lockdown situation: a comparative perspective
Children's Geographies, Vol. 21, Núm. 4, pp. 708-720
2022
-
Analyzing University Students’ Perceptions Regarding Mainstream Pornography and Its Link to SDG5
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 13
-
Emotional State of Mexican University Students in the COVID-19 Pandemic
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 4
-
How are children coping with COVID-19 health crisis? Analysing their representations of lockdown through drawings
Childhood, Vol. 29, Núm. 4, pp. 545-560
-
Image-based Abuse: Debate and Reflections on the “Iveco Case” in Spain on Twitter
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 37, Núm. 9-10, pp. NP7178-NP7201
-
Retos de la inclusión social y educativa desde la investigación feminista
Graó
-
The emotional state of young people in northern Spain after one year and a half of the COVID-19 pandemic
European Journal of Psychiatry
-
The well-being of children with special needs during the COVID-19 lockdown: academic, emotional, social and physical aspects
European Journal of Special Needs Education, Vol. 37, Núm. 5, pp. 776-789
2021
-
El proyecto OER TOWN: la gamificación en apps para fomentar la inclusión
Innovación educativa y transformación social (Graó), pp. 213-225
-
Estado emocional del profesorado de colegios y universidades en el norte de España ante la COVID-19
Revista espanola de salud publica, Vol. 95
-
Exploring the social and emotional representations used by students from the University of the Basque Country to face the first outbreak of COVID-19 pandemic
Health education research, Vol. 36, Núm. 2, pp. 159-169
- Libro blanco de la Covid-19
-
Reopening of schools in the covid-19 pandemic: The quality of life of teachers while coping with this new challenge in the north of spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 15
-
Struggling to breathe: a qualitative study of children’s wellbeing during lockdown in Spain
Psychology and Health, Vol. 36, Núm. 2, pp. 179-194