Publicaciones (73) Publicaciones de ARAITZ USKOLA IBARLUZEA

2024

  1. Creencias del profesorado en formación sobre los zahoríes y aplicación del modelo acuífero

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 42, Núm. 1, pp. 125-144

  2. Cómo el objetivo para representar la resistencia a los antibióticos facilita la integración del enfoque “Una Salud”

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  3. Early childhood preservice teachers’ knowledge of microorganisms and cystitis

    Journal of Turkish Science Education, Vol. 21, Núm. 1, pp. 1-21

  4. Estudio de las representaciones del modelo de nutrición en estudiantes de Grado de Educación Infantil

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  5. Future Teachers’ Perceptions about Their Preparedness to Teach Science as Inquiry

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7

  6. Las macrogranjas: ¿Origen de pandemias?

    Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 116, pp. 29-35

  7. One Health education for criticality on vaccination in teacher training

    Frontiers in Public Health, Vol. 12

  8. Pre-service teachers’ perceptions about the contributions of field work and construction of a physical model to modelling aquifers

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 4

  9. SYSTEMS THINKING (ST) ON COMPLEX HEALTH ISSUES: THE APPLICATION OF THE ONE HEALTH (OH) APPROACH

    Journal of Baltic Science Education, Vol. 23, Núm. 4, pp. 723-738

  10. The Critical thinking (CT) skills and dispositions used by pre-service teachers to justify their perception of CT development opportunities through a sequence of activities

    XXX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica: Facultad de Educación de Bilbao Leioa, 23 de noviembre de 2023

  11. Using multiple strategies in deepening the understanding of the digestive system

    Journal of Biological Education, Vol. 58, Núm. 2, pp. 364-382

  12. What is the notion of Antibiotic Resistance of preservice teachers from the “One Health” approach?

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 21, Núm. 2

2023

  1. Akuifero-Modeloaren Garapena Irakasleen Formakuntzan: Maketen Errebisioa eta Manipulazioa

    Gizarte Zientziak eta Zuzenbidea: V. Ikergazte Nazioarteko Ikerteta Euskaraz. 2023eko maitzaren 17, 18 eta 19 Donostia, Euskal Herria.

  2. Desarrollo del pensamiento sistémico en torno al sistema acuífero: aportaciones de la salida de campo y de la revisión y manipulación de maquetas en un estudio de caso

    Innovación educativa y diversidad: el rol del capital etnocultural como eje del cambio (Graó)

  3. Development of Systems and Futures Thinking Skills by Primary Pre-service Teachers for Addressing Epidemics

    Research in Science Education, Vol. 53, Núm. 4, pp. 741-757

  4. El uso de dibujos, maquetas y role-play como estrategias innovadoras para desarrollar el pensamiento sistémico en torno al sistema digestivo

    Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) (Octaedro), pp. 105-115

  5. Resistencia a los antibióticos, ¿la próxima pandemia?

    Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 112, pp. 14-19

  6. THE CONTEXT CONDITIONS STUDENTS´ REPRESENTATIONS OF THE HUMAN NUTRITION MODEL

    Journal of Baltic Science Education, Vol. 22, Núm. 6, pp. 1089-1102

  7. Use of data obtained in the field and its contribution to the process of construction of the geological change model by preservice elementary teachers

    Research in Science and Technological Education, Vol. 41, Núm. 4, pp. 1330-1349

2022

  1. EARLY CHILDHOOD PRE-SERVICE TEACHERS’ READINESS FOR USING DRAWING AS A SCIENCE TEACHING STRATEGY

    Journal of Baltic Science Education, Vol. 21, Núm. 6, pp. 911-927