NAHIA
INTXAUSTI INTXAUSTI
PROFESORADO AGREGADO
Publikationen (37) Publikationen von NAHIA INTXAUSTI INTXAUSTI
2023
-
Contributions to the Reconstruction of an Assessment Process in Primary Education
International Journal of Assessment and Evaluation, Vol. 30, Núm. 2, pp. 1-27
-
Do more effective schools succeed in reducing the gender gap in linguistic communicative competence in a bilingual context?
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 3, pp. 699-734
-
Grupos interactivos: Fomentado interacciones colaborativas en una lengua adicional en un contexto multilingüe
RISE, Vol. 12, Núm. 3, pp. 273-292
2022
-
Eae-ko eskolen eraginkortasunaren eta hobekuntzaren gaineko txostena: 2015-2019
ISEI-IVEI
-
Ikerketa-ekintzaren bitartez ebaluazio hezigarria egiteko prozesu bat sortzen Lehen Hezkuntzan
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 34, Núm. 2, pp. 29-55
-
Informe sobre la eficacia y la mejora escolar en la CAV: 2015-2019
ISEI-IVEI
2021
-
Formación y desarrollo profesional docente en función del grado de eficacia escolar
Revista de educación, Núm. 393, pp. 155-180
2017
-
Acción tutorial en la transición del alumnado de las escuelas del medio rural a la educación secundaria
Tendencias pedagógicas, Núm. 29, pp. 189-210
-
Effective and inclusive schools? Attention to diversity in highly effective schools in the Autonomous Region of the Basque Country
International Journal of Inclusive Education, Vol. 21, Núm. 1, pp. 14-30
-
School climate in highly effective schools in the autonomous region of the Basque Country (Spain)
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 15, Núm. 4, pp. 5-26
-
Socialización de género: relatos digitales de padres a hijas
Relatos Digitales en Educación Formal y Social. (Universidad de Barcelona), pp. 489-511
2016
-
CONTRIBUCIÓN 2. La atención a la diversidad en los centros de alta y muy baja eficacia de la comunidad autónomo del país Vasco
Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después: libro de actas del XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía. [Celebrado del] 28 al 30 de junio de 2016; Facultad de Educación, Universidad Complutense de Madrid
-
The impact of changes in methodology and didactics: Transitioning from innovative primary rural schools to mainstream secondary high schools
International Journal of Pedagogy and Curriculum, Vol. 23, Núm. 4, pp. 1-16
2015
-
De la escuela rural al instituto de educación secundaria, niñas y niños que van y vienen
Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development
-
Discourse organization in parent-led narratives: Storytelling in Basque and Spanish
Narrative Inquiry, Vol. 25, Núm. 1, pp. 70-90
-
Language revitalization and the normalization of Basque: a study of teacher perceptions and expectations in the Basque Country
Current issues in language planning, Vol. 16, Núm. 1, pp. 60-79
-
Language revitalization and the normalization of Basque: a study of teacher perceptions and expectations in the Basque Country
Current Issues in Language Planning, Vol. 16, pp. 60-79
-
RUPTURES, CONTINUITIES AND NEW CREATIONS IN THE ESTABLISHMENT PROCESSES OF IMMIGRANT FAMILIES TO THE BASQUE COUNTRY Implications for Education
RETHINKING EDUCATION FOR A GLOBAL, TRANSCULTURAL WORLD (INFORMATION AGE PUBLISHING-IAP), pp. 165-190
-
Trantsizioa eskola txikietatik bigarren hezkuntzara. Aldagai lagungarrien bila
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 27, Núm. 2, pp. 123-148
2014
-
Educational leadership as best practice in highly effective schools in the Autonomous Region of the Basque County (Spain)
Educational Management Administration and Leadership, Vol. 44, Núm. 3, pp. 397-419