Publicaciones (48) Publicaciones de MARIA JESUS ELEJALDE GARCIA

2021

  1. Indagando sobre el sonido durante una visita a un auditorio

    Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 105, pp. 77-80

2020

  1. Measuring the Acoustic Response of Classrooms with a Smartphone

    Physics Teacher, Vol. 58, Núm. 8, pp. 585-588

2019

  1. Experiments with Kundt's tube

    Journal of Physics: Conference Series

  2. Seminars in selected topics in electromagnetic fields and waves

    EDULEARN19: 11TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES

  3. Using a smartphone to investigate classroom acoustics

    Journal of Physics: Conference Series

2017

  1. ACOUSTIC RESEARCH EXPERIENCES FOR THE UNDERGRADUATE TEACHING LABORATORY

    10TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2017)

  2. Measurement of the sound absorption coefficient for an advanced undergraduate physics laboratory

    European Journal of Physics, Vol. 38, Núm. 5

  3. Medida del coeficiente de absorción en el Laboratorio de Acústica para estudiantes de grado

    Tecniacústica 2017: 48º Congreso Español de Acústica ; Encuentro Ibérico de Acústica ; European Symposium on Underwater Acoustics Applications ; European Symposium on Sustainable Building Acoustics : A Coruña 3-6 Octubre 2017

  4. ¿Por qué, a veces, no entiendo?

    Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 89, pp. 62-67

2016

  1. PROJECT-BASED LEARNING IN UNIVERSITY PHYSICS. PROBLEM SOLVING IN ACOUSTICS

    EDULEARN16: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES

2015

  1. Oscillations of end loaded cantilever beams

    European Journal of Physics, Vol. 36, Núm. 5

  2. VIBRATION OF BARS: AN EXPERIMENTAL STUDY OF THE SOUND PRODUCED BY FREE REEDS

    PROCEEDINGS OF THE 22ND INTERNATIONAL CONGRESS ON SOUND AND VIBRATION

2014

  1. ACOUSTICS LEARNING IN A BACHELOR'S DEGREE FINAL PROJECT IN ENVIRONMENTAL ENGINEERING, BASED ON AN APPROACH TO RESEARCH IN PHYSICS TEACHING

    ICERI2014: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION

  2. Física y prevención del daño acústico

    Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 78, pp. 70-77

  3. La coordinación de los equipos docentes en el desarrollo curricular de los grados. Experiencia y proyección en la UPV/EHU

    Innovación y calidad en los grados universitarios de la UPV/EHU (Servicio Editorial = Argitalpen Zerbitzua), pp. 63-73

  4. Los grados universitarios: posibilidades y caminos de innovación

    Unibertsitate graduak : berrikuntzarako aukerak eta bideak: = Los grados universitarios : posibilidades y caminos de innovación (Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea), pp. 15-28

  5. PROJECT BASED LEARNING OF AIRBORNE SOUND INSULATION

    EDULEARN14: 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES

  6. Physical and psychoacoustic characterization of the different types of attacks on the accordion

    Acta Acustica united with Acustica, Vol. 100, Núm. 2, pp. 375-384

  7. Unibertsitate graduak : berrikuntzarako aukerak eta bideak: = Los grados universitarios : posibilidades y caminos de innovación coord.

    Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea

2013

  1. Case study of a problem-based learning course of physics in a telecommunications engineering degree

    European Journal of Engineering Education, Vol. 38, Núm. 4, pp. 408-416