MAITE
SANTIAGO GARABIETA
PROFESORADO ADJUNTO
Publicaciones (11) Publicaciones de MAITE SANTIAGO GARABIETA
2023
-
Fostering student participation through Dialogic Pedagogical Gatherings to face anxiety toward English (L2) learning
Ansiedad y estrés, Vol. 29, Núm. 3, pp. 130-136
-
Inclusion of L2 (Basque) learners in Dialogic Literary Gatherings in a linguistically diverse context
Language Teaching Research, Vol. 27, Núm. 6, pp. 1532-1551
-
Inclusivity, friendship and language learning: boosting collaboration in interactive groups
Educational Research, Vol. 65, Núm. 2, pp. 189-203
-
Preventing bullying of students with special educational needs through dialogic gatherings: a case study in elementary education
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
-
TEDtulia: herramienta para aprender a través del diálogo
La formación integral del alumnado universitario para responder a los retos de la sostenibilidad y la responsabilidad social (Editorial Síntesis), pp. 183-191
2022
-
Strengthening Ties to L2: Improving Secondary Students’ Attitudes through Dialogic Literary Gatherings.
International Journal of Educational Psychology: IJEP, Vol. 11, Núm. 2, pp. 182-206
-
The Development of L2 (Basque) Oracy Skills Through Dialogic Literary Gatherings
SAGE Open, Vol. 12, Núm. 1
2021
-
Alumnado y profesorado universitario dialogando juntos: innovación docente a través de las tertulias dialógicas
Respuestas innovadoras al nuevo perfil del estudiante universitario (Síntesis), pp. 77-86
-
Impact of Interactive Learning Environments on Learning and Cognitive Development of Children With Special Educational Needs: A Literature Review
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2020
-
Análisis de las Tertulias Literarias Dialógicas en Educación Primaria: un Estudio de Caso a través de las Voces y Dibujos Argumentados del Alumnado
REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 10, Núm. 3, pp. 205-225
2018
-
The ‘Other’ in Ourselves: Exploring the Educational Power of the Humanities and Arts
Research on Ageing and Social Policy: (RASP), Vol. 6, Núm. 2, pp. 224-228