Publicaciones en las que colabora con MARIA DOSIL SANTAMARIA (42)
2023
-
De la universidad a la Educación Secundaria. El poder de la divulgación científica
Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) (Octaedro), pp. 155-164
-
Impulsar el desarrollo comunitario desde el ocio educativo: algunas claves, dificultades, oportunidades y retos
Zerbitzuan: Gizarte zerbitzuetarako aldizkaria = Revista de servicios sociales, Núm. 80, pp. 101-110
-
Socialización de género en mujeres: un problema multifactorial
El género y su transversalización en la educación (formal y no formal), en la familia y en el deporte
-
Teachers’ Involvement in Inclusive Education: Attitudes of Future Teachers
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 9
-
The emotional state of young people in northern Spain after one year and a half of the COVID-19 pandemic
European journal of psychiatry, Vol. 37, Núm. 2, pp. 109-116
-
The well-being of children in a full lockdown and partial lockdown situation: a comparative perspective
Children's Geographies, Vol. 21, Núm. 4, pp. 708-720
2022
-
Analyzing University Students’ Perceptions Regarding Mainstream Pornography and Its Link to SDG5
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 13
-
Anàlisi de la percepció de la soledat de les persones a la Comunitat Autònoma del País Basc
Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa, Núm. 80, pp. 115-126
-
Análisis de la percepción de la soledad de las personas en la Comunidad Autónoma del País Vasco
Educación social: Revista de intervención socioeducativa, Núm. 80, pp. 115-126
-
Bizkaiko harrera-etxeetako nerabeen emantzipaziorako prestakuntzaren errealitatearen azterketa
RES : Revista de Educación Social, Núm. 35
-
Emotional State of Mexican University Students in the COVID-19 Pandemic
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 4
-
How are children coping with COVID-19 health crisis? Analysing their representations of lockdown through drawings
Childhood, Vol. 29, Núm. 4, pp. 545-560
-
Ikasleen begirada heriotzaren aurrean: Gizarte Hezkuntzako ikasleen ahotsak jasotzen
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 121, pp. 75-84
-
Image-based Abuse: Debate and Reflections on the “Iveco Case” in Spain on Twitter
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 37, Núm. 9-10, pp. NP7178-NP7201
-
Retos de la inclusión social y educativa desde la investigación feminista
Editorial GRAÓ
-
The emotional state of young people in northern Spain after one year and a half of the COVID-19 pandemic
European Journal of Psychiatry
-
The well-being of children with special needs during the COVID-19 lockdown: academic, emotional, social and physical aspects
European Journal of Special Needs Education, Vol. 37, Núm. 5, pp. 776-789
2021
-
El proyecto OER TOWN: la gamificación en apps para fomentar la inclusión
Innovación educativa y transformación social (Editorial GRAÓ), pp. 213-225
-
Estado emocional del profesorado de colegios y universidades en el norte de España ante la COVID-19
Revista espanola de salud publica, Vol. 95
-
Exploring the social and emotional representations used by students from the University of the Basque Country to face the first outbreak of COVID-19 pandemic
Health education research, Vol. 36, Núm. 2, pp. 159-169