Argitalpenak (138) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak

2024

  1. Consent beyond Sexual Cues-Pre- and In Situ Interactions between Men Influence Men's Approach towards Sexual Consent

    SEXES, Vol. 5, Núm. 3, pp. 371-385

  2. Covid-19arengatik ezarritako konfinamenduaren eragina unibertsitateko LGB ikasleen egoeran eta osasun mentalean

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 129, pp. 85-102

  3. Detecting Areas of Improvement in Secondary Education: Listening to Management Teams and Teachers

    Revista Colombiana de Educación, pp. 213-238

  4. Digital competence among 1st and 4th year primary education undergraduate students: a comparative study of face-to-face and on-line teaching

    Education and Information Technologies

  5. Emotional Intelligence Profiles among Lesbians, Gays and Bisexuals (LGB) People: Their Influence on Mental Health, Life Satisfaction, Self-esteem and the Development of Sexual Identity

    Sexuality Research and Social Policy

  6. Intervención en educación emocional. Efectos en la competencia emocional del alumnado de Primaria y Secundaria.

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 187-197

  7. Mejora escolar y coeducación en centros de secundaria de la comunidad autónoma vasca: implicaciones para la orientación educativa

    Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 35, Núm. 1, pp. 45-62

  8. Optimal Methodology for Addressing the Social Impact Component within Project Proposals and Curriculum Vitae

    RIMCIS: Revista Internacional y Multidisciplinar en Ciencias Sociales, Vol. 13, Núm. 1, pp. 58-74

  9. Percepción de jóvenes futbolistas sobre el programa de educación emocional: Aurrera neskak

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 58, pp. 299-307

  10. Percepción de la competencia digital del alumnado de pedagogía y su relación con la motivación, la autoeficacia creativa y la satisfacción vital

    Innovación e investigación con tecnología educativa: explorando las posibilidades de la educación del futuro (Dykinson), pp. 214-223

  11. Permission to Cry—Drifts on Research Based Theatre on Top of an Elephant

    Arts, Vol. 13, Núm. 2, pp. 45

  12. Proyectos de coeducación en el Sistema Educativo Vasco

    Cuadernos de pedagogía, Núm. 555

  13. The Characteristics of Teacher Training with Social Impact to Overcome School Violence: A Literature Review

    Future, Vol. 2, Núm. 3, pp. 135-148

  14. Usos y beneficios de las redes sociales para gestionar la identidad trans: claves para comprender el desarrollo identitario del alumnado de educación superior

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 1, pp. 115-129

  15. Why Don’t Heterosexual New Alternative Masculinities Choose Enchained Women for Either Sporadic or Long-Term Relationships?

    Masculinidades y cambio social, Vol. 13, Núm. 2, pp. 83-99

2023

  1. Competencias digitales en el futuro profesorado: ¿estamos preparados para la educación del siglo XXI?

    Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 209-220

  2. Contributions to the Reconstruction of an Assessment Process in Primary Education

    International Journal of Assessment and Evaluation, Vol. 30, Núm. 2, pp. 1-27

  3. Disdainful Hookups: a Powerful Social Determinant of Health

    Journal of Urban Health, Vol. 100, Núm. 4, pp. 870-877

  4. Do more effective schools succeed in reducing the gender gap in linguistic communicative competence in a bilingual context?

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 3, pp. 699-734

  5. Grupos interactivos: Fomentado interacciones colaborativas en una lengua adicional en un contexto multilingüe

    RISE, Vol. 12, Núm. 3, pp. 273-292