Publicaciones (223) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. Competencias digitales en el futuro profesorado: ¿estamos preparados para la educación del siglo XXI?

    Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 209-220

  2. Contributions to the Reconstruction of an Assessment Process in Primary Education

    International Journal of Assessment and Evaluation, Vol. 30, Núm. 2, pp. 1-27

  3. Disdainful Hookups: a Powerful Social Determinant of Health

    Journal of Urban Health, Vol. 100, Núm. 4, pp. 870-877

  4. Do more effective schools succeed in reducing the gender gap in linguistic communicative competence in a bilingual context?

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 35, Núm. 3, pp. 699-734

  5. Family involvement and school effectiveness in primary education

    Anales de psicología, Vol. 39, Núm. 1, pp. 51-61

  6. Grupos interactivos: Fomentado interacciones colaborativas en una lengua adicional en un contexto multilingüe

    RISE, Vol. 12, Núm. 3, pp. 273-292

  7. Inclusion of L2 (Basque) learners in Dialogic Literary Gatherings in a linguistically diverse context

    Language Teaching Research, Vol. 27, Núm. 6, pp. 1532-1551

  8. Inclusivity, friendship and language learning: boosting collaboration in interactive groups

    Educational Research, Vol. 65, Núm. 2, pp. 189-203

  9. Proyectos de Coeducacíon y Prevención de la Violencia de Género en Educación

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 309-329

  10. Tertulias literarias dialógicas en educación infantil

    Aula de infantil, Núm. 119, pp. 9-12

  11. Tertúlies literàries dialògiques a educació infantil

    Guix d'infantil, Núm. 119, pp. 9-12

  12. When the Media Omits or Includes Scientific Evidence in Its Publications: Science and Battles on X about Child Sexual Abuse

    Children, Vol. 10, Núm. 12

  13. Zein da tutoretza saioen funtsa Bigarren Hezkuntzan?

    hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 276, pp. 36-38

  14. “It was Very Liberating”. Dialogic Literary Gatherings Supporting Mental Health Literacy

    Community Mental Health Journal, Vol. 59, Núm. 5, pp. 869-880