Publicaciones en las que colabora con NAHIA IDOIAGA MONDRAGON (51)
2024
-
Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?
Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398
-
Let Us Educate on Pornography: Young Education Students’ Representations of Pornography
Sexuality Research and Social Policy
2023
-
A Systematic Review of the Effect of Active Commuting to School on Children's Well-being: A Physical, Psychological, Social, and Academic Approach.
Child Welfare, Vol. 101, Núm. 1, pp. 157-181
-
Comparing social representations of feminism among education and engineering majors: Insights for developing feminist pedagogies
Feminism and Psychology, Vol. 33, Núm. 2, pp. 256-275
-
PTSD (Posttraumatic Stress Disorder) in Teachers: A Mini Meta-Analysis during COVID-19
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3
-
Post-Traumatic Stress in Children and Adolescents during the COVID-19 Pandemic: A Meta-Analysis and Intervention Approaches to Ensure Mental Health and Well-Being
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 6
-
Prevalence of Burnout among Teachers during the COVID-19 Pandemic: A Meta-Analysis
International journal of environmental research and public health, Vol. 20, Núm. 6
-
Socialización de género en mujeres: un problema multifactorial
El género y su transversalización en la educación (formal y no formal), en la familia y en el deporte
-
Teachers’ Involvement in Inclusive Education: Attitudes of Future Teachers
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 9
-
The emotional state of young people in northern Spain after one year and a half of the COVID-19 pandemic
European journal of psychiatry, Vol. 37, Núm. 2, pp. 109-116
-
The voices of youths in COVID-19 times: exploring young people’s emotional representations
Psychology and Health
-
The well-being of children in a full lockdown and partial lockdown situation: a comparative perspective
Children's Geographies, Vol. 21, Núm. 4, pp. 708-720
2022
-
Analyzing University Students’ Perceptions Regarding Mainstream Pornography and Its Link to SDG5
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 13
-
Análisis del feminismo y sexismo en el futuro profesorado
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
-
Análisis del sexismo y feminismo en el futuro profesorado
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 14, Núm. 1
-
Calidad de vida y personalidad en las personas mayores que estudian en la universidad
Revista espanola de salud publica, Vol. 96
-
Calidad de vida y personalidad en las personas mayores que estudian en la universidad
Revista Espanola de Salud Publica, Vol. 96
-
Comparación de la representación del feminismo entre estudiantes de grados de educación y grados de ingeniería de la Universidad del País Vasco
XXIX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica
-
Competencias transversales: Cómo fomentar su presencia en la Educación Superior
Innovación docente e investigación en Educación y Ciencias Sociales: experiencias de cambio en la metodología docente (Dykinson), pp. 393-406
-
Coping with COVID-19: social representations underlying blaming processes and fear
Psychology and Health, Vol. 37, Núm. 7, pp. 828-846