Departamento
Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales
Publicaciones (107) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2017
-
A fast in situ non-invasive approach to classify mortars from a construction of high historical value
Microchemical Journal, Vol. 133, pp. 104-113
-
A simple multi-criteria approach to delimitate nitrate attenuation zones in alluvial floodplains. Four cases in south-western Europe
Ecological Engineering, Vol. 103, pp. 315-331
-
A study regarding the representation of the sun in young children's spontaneous drawings
Social Sciences, Vol. 6, Núm. 3
-
A study regarding the spontaneous use of geometric shapes in young children’s drawings
Educational Studies in Mathematics, Vol. 94, Núm. 1, pp. 85-95
-
Actitud del alumnado de ESO hacia la Geología: Primeros resultados de un estudio en laComunidad Autónoma Vasca
27 Encuentros de didáctica de las ciencias experimentales: 7, 8 y 9 de septiembre, Badajoz
-
Análisis de resultados de intervención en educación primaria mediante una unidad didáctica sobre celiaquía
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XIV FECIES
-
Análisis del modelo del profesorado en formación sobre las salidas didácticas en Educación Infantil
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 2041-2046
-
Applicability of polydimethylsiloxane (PDMS) and polyethersulfone (PES) as passive samplers of more hydrophobic organic compounds in intertidal estuarine environments
Science of the Total Environment, Vol. 578, pp. 392-398
-
Aprendiendo ciencias sociales a través del patrimonio arqueológico: “Tras las huellas romanas”
Estrategias y recursos para la integración del patrimonio y los museos en la educación formal (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 31
-
Aprendizaje de Prehistoria y Arqueología en una neocueva: relación entre competencia, percepción de aprendizaje y satisfacción
Estudios pedagógicos, Vol. 43, Núm. 4, pp. 137-146
-
Assessing the hydrological response from an ensemble of CMIP5 climate projections in the transition zone of the Atlantic region (Bay of Biscay)
Journal of Hydrology, Vol. 548, pp. 46-62
-
Berrizko Besoitaormaetxea: etxolatik baserrira
Astola: ikerketa eta historia, Núm. 11, pp. 162-173
-
Bio-inspired parallel computing of representative geometrical objects of holes of binary 2D-images
International Journal of Bio-Inspired Computation, Vol. 9, Núm. 2, pp. 77-92
-
Biodeterioration of Pompeian mural paintings: fungal colonization favoured by the presence of volcanic material residues
Environmental Science and Pollution Research, Vol. 24, Núm. 24, pp. 19599-19608
-
Características y dimensión educativa en apps de educación patrimonial: Análisis a partir del método OEPE
Estudios pedagógicos, Vol. 43, Núm. 4, pp. 115-136
-
Catalysis of a 1,3-dipolar reaction by distorted DNA incorporating a heterobimetallic platinum(II) and copper(II) complex
Chemical Science, Vol. 8, Núm. 10, pp. 7038-7046
-
Characterization of ferruginous cements related with weathering of slag in a temperate anthropogenic beachrock
Science of the Total Environment, Vol. 581-582, pp. 49-65
-
Comunicaciones del III Congreso Internacional de Educación Patrimonial: Madrid, del 26 al 28 de octubre de 2016
Comunidad de Madrid
-
Cuestionario de Estrategias de Aprendizaje para las Matemáticas (CEAMA): medida y propiedades de una adaptación en lengua castellana
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 29, Núm. 1, pp. 195-209
-
DESIGN AND IMPLEMENTATION OF A TEACHING-LEARNING SEQUENCE ABOUT CELIAC DISEASE IN PRIMARY SCHOOL CLASSROOMS
10TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2017)