Publicaciones (107) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2017

  1. A fast in situ non-invasive approach to classify mortars from a construction of high historical value

    Microchemical Journal, Vol. 133, pp. 104-113

  2. A simple multi-criteria approach to delimitate nitrate attenuation zones in alluvial floodplains. Four cases in south-western Europe

    Ecological Engineering, Vol. 103, pp. 315-331

  3. A study regarding the representation of the sun in young children's spontaneous drawings

    Social Sciences, Vol. 6, Núm. 3

  4. A study regarding the spontaneous use of geometric shapes in young children’s drawings

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 94, Núm. 1, pp. 85-95

  5. Actitud del alumnado de ESO hacia la Geología: Primeros resultados de un estudio en laComunidad Autónoma Vasca

    27 Encuentros de didáctica de las ciencias experimentales: 7, 8 y 9 de septiembre, Badajoz

  6. Análisis de resultados de intervención en educación primaria mediante una unidad didáctica sobre celiaquía

    Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XIV FECIES

  7. Análisis del modelo del profesorado en formación sobre las salidas didácticas en Educación Infantil

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 2041-2046

  8. Applicability of polydimethylsiloxane (PDMS) and polyethersulfone (PES) as passive samplers of more hydrophobic organic compounds in intertidal estuarine environments

    Science of the Total Environment, Vol. 578, pp. 392-398

  9. Aprendiendo ciencias sociales a través del patrimonio arqueológico: “Tras las huellas romanas”

    Estrategias y recursos para la integración del patrimonio y los museos en la educación formal (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 31

  10. Aprendizaje de Prehistoria y Arqueología en una neocueva: relación entre competencia, percepción de aprendizaje y satisfacción

    Estudios pedagógicos, Vol. 43, Núm. 4, pp. 137-146

  11. Assessing the hydrological response from an ensemble of CMIP5 climate projections in the transition zone of the Atlantic region (Bay of Biscay)

    Journal of Hydrology, Vol. 548, pp. 46-62

  12. Berrizko Besoitaormaetxea: etxolatik baserrira

    Astola: ikerketa eta historia, Núm. 11, pp. 162-173

  13. Bio-inspired parallel computing of representative geometrical objects of holes of binary 2D-images

    International Journal of Bio-Inspired Computation, Vol. 9, Núm. 2, pp. 77-92

  14. Biodeterioration of Pompeian mural paintings: fungal colonization favoured by the presence of volcanic material residues

    Environmental Science and Pollution Research, Vol. 24, Núm. 24, pp. 19599-19608

  15. Características y dimensión educativa en apps de educación patrimonial: Análisis a partir del método OEPE

    Estudios pedagógicos, Vol. 43, Núm. 4, pp. 115-136

  16. Catalysis of a 1,3-dipolar reaction by distorted DNA incorporating a heterobimetallic platinum(II) and copper(II) complex

    Chemical Science, Vol. 8, Núm. 10, pp. 7038-7046

  17. Characterization of ferruginous cements related with weathering of slag in a temperate anthropogenic beachrock

    Science of the Total Environment, Vol. 581-582, pp. 49-65

  18. Comunicaciones del III Congreso Internacional de Educación Patrimonial: Madrid, del 26 al 28 de octubre de 2016

    Comunidad de Madrid

  19. Cuestionario de Estrategias de Aprendizaje para las Matemáticas (CEAMA): medida y propiedades de una adaptación en lengua castellana

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 29, Núm. 1, pp. 195-209

  20. DESIGN AND IMPLEMENTATION OF A TEACHING-LEARNING SEQUENCE ABOUT CELIAC DISEASE IN PRIMARY SCHOOL CLASSROOMS

    10TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2017)