Publicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universidad Pública de Navarra (17)

2021

  1. Euskarazko bihurkarien erabileraz: zergatia, aldakortasuna, eta ikuspegi alderatzailea

    Arantzazutik mundu zabalera: euskararen normatibizazioa, 1968-2018 = la normativización del euskera, 1968-2018 = la standarisation de la langue basque, 1968-2018 = Basque language's standardization, 1968-2018 (Euskaltzaindia), pp. 311-322

  2. The influence of social factors on the prosody of Spanish in contact with Basque

    International Journal of Bilingualism, Vol. 25, Núm. 1, pp. 286-317

2020

  1. Intonational analysis of the variety of Spanish spoken in Cáceres

    Estudios de fonética experimental, Núm. 29, pp. 215-239

  2. Nafarroako toponimia agusia aztergai: -oi(t)z, -o(t)z, -(i)(t)z duten herri izenen inguruan

    Fontes linguae vasconum: Studia et documenta, Año 52, Núm. 129, pp. 7-38

  3. The Spanish adaptation of MAIN

    ZAS Papers in Linguistics, Vol. 64, pp. 211-220

  4. The intonation of information-seeking absolute interrogatives in Madrid Spanish

    Estudios de fonética experimental, Núm. 29, pp. 195-213

2017

  1. Absolute interrogatives in basque spanish: The role of degree of contact and social attitudes

    Tendencias actuales en fonética experimental: Cruce de disciplinas en el centenario del Manual de Pronunciación Española (Tomás Navarro Tomás) (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 359-364

2015

  1. Diferencias individuales en la interpretación temprana de la cuantificación y del aspecto en el español ibérico

    ALFAL 50 anos: Contribuições para os estudos linguísticos e filológicos (Joao Pessoa: Ideia), pp. 238-164

2013

  1. Prosodic accommodation in language contact: Spanish intonation in Majorca

    International Journal of the Sociology of Language, pp. 127-151

2012

  1. Comprehension of grammatical and lexical aspect in Spanish and Basque

    Selected Proceedings of the Romance Turn IV Workshop on the Acquisition of Romance Languages (Cambridge Scholars Publishing), pp. 82-103