Publicaciones (40) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. A Holistic Approach to Language Attitudes in Two Multilingual Educational Contexts

    Second Language Learning and Teaching (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 381-414

  2. A longitudinal study of the effects of model texts on EFL children's written production

    System, Vol. 120

  3. A multi-faceted view of engagement with language: a study with young EFL learners working on a collaborative writing task

    Classroom Discourse

  4. Abordando la alfabetización plurilingüe a través de la tecnología: Creencias y desafíos desde la perspectiva docente

    Educación en la era digital: Propuestas innovadoras para los desafíos educativos del presente y del futuro (Tirant Humanidades), pp. 41-64

  5. An Exploratory Study on the Derivation of Ironical Implicatures by English Foreign Language Learners: Could Culture Play a Role?

    Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 40, pp. 199-222

  6. CLIL Trajectories in Colombia: Stakeholders’ and Experts’ Insights

    Multilingual Education (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 167-183

  7. CLIL in South America: Benefits, Challenges and Opportunities of the Approach

    Multilingual Education (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 1-5

  8. Collaborative writing, written corrective feedback and motivation among child EFL learners

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41

  9. Creating life-long readers using Ya literature as a bridge to the classics

    Anglo Saxonica, Vol. 22, Núm. 1

  10. ENGLISH-MEDIUM INSTRUCTION IN HIGHER EDUCATION IN THE BASQUE COUNTRY

    The Routledge Handbook of Englishmedium Instruction in Higher Education (Taylor and Francis), pp. 110-121

  11. Educación en la era digital: Propuestas innovadoras para los desafíos educativos del presente y del futuro

    Tirant Humanidades

  12. Enclosing native speakerism: students’, parents’ and teachers’ perceptions of language teachers

    Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 45, Núm. 2, pp. 85-100

  13. Enhancing young EFL learners’ written skills: the role of repeated pre-task planning

    IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching

  14. Entrelazando lenguas y culturas: perspectivas actuales en torno a la adquisición y didáctica de lenguas, estudios lingüísticos y traducción, y estudios culturales y literatura

    Dykinson

  15. Entrelazando lenguas y culturas: perspectivas actuales en torno a la adquisición y didáctica de lenguas, estudios lingüísticos y traducción, y estudios culturales y literatura: introducción

    Entrelazando lenguas y culturas: perspectivas actuales en torno a la adquisición y didáctica de lenguas, estudios lingüísticos y traducción, y estudios culturales y literatura (Dykinson), pp. 11-13

  16. Exploring Automatic Readability Assessment for Science Documents within a Multilingual Educational Context

    International Journal of Artificial Intelligence in Education

  17. Exploring learner-related variables in child collaborative writing: interaction mindset, willingness to communicate and proficiency

    IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching

  18. Feedforward

    Multilingual Education (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 225-229

  19. Immigrant minority languages and multilingual education in Europe: a literature review

    International Journal of Multilingualism, Vol. 21, Núm. 2, pp. 932-952

  20. L1 use in pre-task planning by child EFL learners: A preliminary study on attention to form

    Instructed Second Language Acquisition, Vol. 8, Núm. 1, pp. 64-88