Filología Inglesa y Alemana y Traducción e Intepretación
Departamento
Universitat Jaume I
Castelló de la Plana, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universitat Jaume I (11)
2021
-
Recepción de la subtitulación para personas sordas de los informativos españoles
Comunicación y sociedad, Núm. 18
2017
-
Subtitling for d/deaf and hard-of-hearing children: Current practices and new possibilities to enhance language development
Brain Sciences, Vol. 7, Núm. 7
2016
-
Eliciting oral interaction data in EFL settings
Advancing Methodology and Practice: The IRIS Repository of Instruments for Research into Second Languages (Taylor and Francis), pp. 132-148
-
Formal Aspects in SDH for Children in Spanish Television: A Descriptive Study
Estudios de traducción, Núm. 6, pp. 109-128
-
Reading speed in subtitling for hearing impaired children: An analysis in Spanish television
Journal of Specialised Translation, pp. 275-294
-
Subtitulación para personas sordas: metodología de aprendizaje-servicio en el aula de traducción audiovisual
Íkala, Vol. 21, Núm. 3, pp. 327-342
2015
-
Eliciting oral interaction data in EFL settings
Advancing Methodology and Practice: The IRIS Repository of Instruments for Research into Second Languages (Taylor and Francis), pp. 132-148
-
La subtitulación para niños con discapacidad auditiva: El caso de la TDT española
Nuevos horizontes en los Estudios de Traducción e Interpretación (Comunicaciones completas): Conferencia AIETI7 ( 29 al 31 de enero de 2015 en Málaga) (Tradulex), pp. 552-560
2014
-
A Genre-Based Approach to the Teaching of Legal and Business English: The GENTT Specialized Corpus in the LSP Classroom
Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 177-196
2009
-
Interaction and language learning in foreign language contexts: Introduction
IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Vol. 47, Núm. 3-4, pp. 239-243
2008
-
Incidental focus on form and learning outcomes with young foreign language classroom learners
SECOND LANGUAGE ACQUISITION AND THE YOUNGER LEARNER: CHILD'S PLAY? (JOHN BENJAMINS B V PUBL), pp. 173-192