Saila
Hizkuntza eta Literaturaren Didaktika
Argitalpenak (22) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak
2024
-
A multi-faceted view of engagement with language: a study with young EFL learners working on a collaborative writing task
Classroom Discourse
-
Abordando la alfabetización plurilingüe a través de la tecnología: Creencias y desafíos desde la perspectiva docente
Educación en la era digital: Propuestas innovadoras para los desafíos educativos del presente y del futuro (Tirant Humanidades), pp. 41-64
-
Ahozko hizkera informalerako gaitasuna eta harreman-sare informaletako hizkuntza-erabilera: azterketa kuantitatibo bat unibertsitateko gazteen testuinguruan
Euskera ikerketa aldizkaria: Revista de Investigación de la Real Academia de la Lengua Vasca, Vol. 69, Núm. 1, pp. 49-78
-
Análisis de los procesos evaluativos en los Trabajos de Fin de Grado en las Facultades de Educación de España
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 97-109
-
Collaborative writing, written corrective feedback and motivation among child EFL learners
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41
-
Didáctica de la competencia literaria en Educación Primaria de las Comunidades Vasca y Navarra
Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 23, Núm. 1
-
Educación en la era digital: Propuestas innovadoras para los desafíos educativos del presente y del futuro
Tirant Humanidades
-
Exploring learner-related variables in child collaborative writing: interaction mindset, willingness to communicate and proficiency
IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching
-
In-service teachers’ multilingual language teaching and learning approaches: insights from the Basque Country
Language and Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 203-217
-
Lenguas cooficiales: El euskera, el gallego y el catalán en las calles de Andalucía
Archiletras: Revista de lengua y letras, Núm. 22, pp. 22-25
-
Observational Analysis of the Educational Management of Conflicts Between Young Children in the Emmi Pikler Nursery School Using Complementarity of Data Analysis
Early Childhood Education Journal
-
Optimal Methodology for Addressing the Social Impact Component within Project Proposals and Curriculum Vitae
RIMCIS: Revista Internacional y Multidisciplinar en Ciencias Sociales, Vol. 13, Núm. 1, pp. 58-74
-
Promoting pedagogical translanguaging in pre-service teachers’ training: material design for a multilingual context with a regional minority language
International Journal of Multilingualism, Vol. 21, Núm. 1, pp. 258-278
-
Què ens diu la investigació científica?: La importància de la formació permanent del professorat
Fòrum: revista d'organització i gestió educativa, Núm. 64, pp. 29
-
Shifting the perception of languages and their status through the use of pedagogical translanguaging as a tool to increase language awareness
Language, Culture and Curriculum
-
Social and Environmental Justice: Land and Housing in Chicana Literature
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 88, pp. 61-71
-
Teacher questions: A comparative analysis between English-medium and Basque-medium lessons at university
International Journal of Applied Linguistics (United Kingdom), Vol. 34, Núm. 1, pp. 86-102
-
The decision to publish in a minority language: the case of the Basque language
International Multilingual Research Journal
-
Translanguaging in Basque and English: practices and attitudes of university teachers and students
International Journal of Multilingualism
-
Una metáfora de la mar
Cuadernos Hispanoamericanos, Núm. 883, pp. 88