Argitalpenak (22) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak

2024

  1. A multi-faceted view of engagement with language: a study with young EFL learners working on a collaborative writing task

    Classroom Discourse

  2. Abordando la alfabetización plurilingüe a través de la tecnología: Creencias y desafíos desde la perspectiva docente

    Educación en la era digital: Propuestas innovadoras para los desafíos educativos del presente y del futuro (Tirant Humanidades), pp. 41-64

  3. Ahozko hizkera informalerako gaitasuna eta harreman-sare informaletako hizkuntza-erabilera: azterketa kuantitatibo bat unibertsitateko gazteen testuinguruan

    Euskera ikerketa aldizkaria: Revista de Investigación de la Real Academia de la Lengua Vasca, Vol. 69, Núm. 1, pp. 49-78

  4. Análisis de los procesos evaluativos en los Trabajos de Fin de Grado en las Facultades de Educación de España

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 97-109

  5. Collaborative writing, written corrective feedback and motivation among child EFL learners

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41

  6. Didáctica de la competencia literaria en Educación Primaria de las Comunidades Vasca y Navarra

    Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 23, Núm. 1

  7. Educación en la era digital: Propuestas innovadoras para los desafíos educativos del presente y del futuro

    Tirant Humanidades

  8. Exploring learner-related variables in child collaborative writing: interaction mindset, willingness to communicate and proficiency

    IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching

  9. In-service teachers’ multilingual language teaching and learning approaches: insights from the Basque Country

    Language and Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 203-217

  10. Lenguas cooficiales: El euskera, el gallego y el catalán en las calles de Andalucía

    Archiletras: Revista de lengua y letras, Núm. 22, pp. 22-25

  11. Observational Analysis of the Educational Management of Conflicts Between Young Children in the Emmi Pikler Nursery School Using Complementarity of Data Analysis

    Early Childhood Education Journal

  12. Optimal Methodology for Addressing the Social Impact Component within Project Proposals and Curriculum Vitae

    RIMCIS: Revista Internacional y Multidisciplinar en Ciencias Sociales, Vol. 13, Núm. 1, pp. 58-74

  13. Promoting pedagogical translanguaging in pre-service teachers’ training: material design for a multilingual context with a regional minority language

    International Journal of Multilingualism, Vol. 21, Núm. 1, pp. 258-278

  14. Què ens diu la investigació científica?: La importància de la formació permanent del professorat

    Fòrum: revista d'organització i gestió educativa, Núm. 64, pp. 29

  15. Shifting the perception of languages and their status through the use of pedagogical translanguaging as a tool to increase language awareness

    Language, Culture and Curriculum

  16. Social and Environmental Justice: Land and Housing in Chicana Literature

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 88, pp. 61-71

  17. Teacher questions: A comparative analysis between English-medium and Basque-medium lessons at university

    International Journal of Applied Linguistics (United Kingdom), Vol. 34, Núm. 1, pp. 86-102

  18. The decision to publish in a minority language: the case of the Basque language

    International Multilingual Research Journal

  19. Translanguaging in Basque and English: practices and attitudes of university teachers and students

    International Journal of Multilingualism

  20. Una metáfora de la mar

    Cuadernos Hispanoamericanos, Núm. 883, pp. 88