Argitalpenak (268) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak

2021

  1. Interpretación cognitiva y emocional sobre el EEES del alumnado del Grado de Educación Primaria de la facultad de educación de la UPV/EHU

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 2, pp. 307-326

  2. "Arte, literatura y feminismos. Lenguajes plásticos y escritura en Euskal Herria" de Susana Jodra Llorente y Amelia Benito del Valle Eskauriaza (eds.)

    Pasavento: revista de estudios hispánicos, Vol. 9, Núm. 1, pp. 239-242

  3. 1. Bizkaia

    Notitia Vasconiae. Diccionario de historiadores, juristas y pensadores políticos de Vasconia (Marcial Pons), pp. 17-256

  4. 2. Gipuzkoa

    Notitia Vasconiae. Diccionario de historiadores, juristas y pensadores políticos de Vasconia (Marcial Pons), pp. 257-401

  5. 7 to 13-year-old students’ conceptual understanding of plant nutrition: should we be concerned about elementary teachers’ instruction?

    Journal of Biological Education, Vol. 55, Núm. 2, pp. 196-216

  6. A holistic approach to integrate and evaluate sustainable development in higher education. The case study of the university of the Basque Country

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-19

  7. A new look at early exposure to the flavors of the available vegetables as foundational mechanism of vegetable consumption habits and recipes of vegetables-based dishes

    Critical Reviews in Food Science and Nutrition, Vol. 61, Núm. 5, pp. 855-866

  8. A systematic review of research on augmentative and alternative communication interventions for children aged 6–10 in the last decade

    Language, Speech, and Hearing Services in Schools, Vol. 52, Núm. 3, pp. 899-916

  9. Abuso sexual contra la infancia: Creando una red de prevención e inclusión para las víctimas entre el profesorado

    Redes para la inclusión social y educativa (Graó), pp. 135-146

  10. Acciones comunitarias para prevenir la exclusión social

    Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva (Dykinson), pp. 1310-1318

  11. Adaptación 0-3

    Infancia: educar de 0 a 6 años, Núm. 190, pp. 20-25

  12. Adaptación del BDI-II a la población adolescente marroquí: una contribución a la evaluación psicológica de menores inmigrantes y en origen

    ¡Hablemos en inclusión! Buenas prácticas comunicativas en educación (Graó)

  13. Adicción a las redes sociales en estudiantes mexicanos: percepciones de discentes y docentes

    Revista Tecnología, Ciencia y Educación, Núm. 19, pp. 103-122

  14. Adineko pertsonek COVID-19 pandemiari aurre egiteko erabiltzen dituzten irudikapen sozial eta emozionalak aztertzen

    Gizarte zientziak eta zuzenbidea: IV. Ikergazte Nazioarteko Ikerteta Euskaraz. 2021eko ekainaren 9, 10 eta 11 Gasteiz, Euskal Herria.

  15. Alumnado y profesorado universitario dialogando juntos: innovación docente a través de las tertulias dialógicas

    Respuestas innovadoras al nuevo perfil del estudiante universitario (Síntesis), pp. 77-86

  16. An analysis of the perceptions of trainee Secondary Education teachers on current historiographical trends

    Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 137-158

  17. An analysis of the perceptions of trainee Secondary Education teachers on current historiographical trends

    Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang), pp. 137-158

  18. An international perspective for ‘Improving teacher professional development for online and blended learning: a systematic meta-aggregative review’

    Educational Technology Research and Development, Vol. 69, Núm. 1, pp. 25-28

  19. Analysis of Learning Styles (Kolb) in Students of the Degrees in Early Childhood Education and Primary Education within the Faculty of Education

    TEM Journal, Vol. 10, Núm. 2, pp. 724-731

  20. Analysis of Transitional Areas in Dialectology: Approach with Fuzzy Logic

    Journal of Quantitative Linguistics, Vol. 28, Núm. 4, pp. 337-355