Zentrum
Facultad de Educación de Bilbao
Publikationen (268) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2021
-
Interpretación cognitiva y emocional sobre el EEES del alumnado del Grado de Educación Primaria de la facultad de educación de la UPV/EHU
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 2, pp. 307-326
-
"Arte, literatura y feminismos. Lenguajes plásticos y escritura en Euskal Herria" de Susana Jodra Llorente y Amelia Benito del Valle Eskauriaza (eds.)
Pasavento: revista de estudios hispánicos, Vol. 9, Núm. 1, pp. 239-242
-
1. Bizkaia
Notitia Vasconiae. Diccionario de historiadores, juristas y pensadores políticos de Vasconia (Marcial Pons), pp. 17-256
-
2. Gipuzkoa
Notitia Vasconiae. Diccionario de historiadores, juristas y pensadores políticos de Vasconia (Marcial Pons), pp. 257-401
-
7 to 13-year-old students’ conceptual understanding of plant nutrition: should we be concerned about elementary teachers’ instruction?
Journal of Biological Education, Vol. 55, Núm. 2, pp. 196-216
-
A holistic approach to integrate and evaluate sustainable development in higher education. The case study of the university of the Basque Country
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-19
-
A new look at early exposure to the flavors of the available vegetables as foundational mechanism of vegetable consumption habits and recipes of vegetables-based dishes
Critical Reviews in Food Science and Nutrition, Vol. 61, Núm. 5, pp. 855-866
-
A systematic review of research on augmentative and alternative communication interventions for children aged 6–10 in the last decade
Language, Speech, and Hearing Services in Schools, Vol. 52, Núm. 3, pp. 899-916
-
Abuso sexual contra la infancia: Creando una red de prevención e inclusión para las víctimas entre el profesorado
Redes para la inclusión social y educativa (Graó), pp. 135-146
-
Acciones comunitarias para prevenir la exclusión social
Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva (Dykinson), pp. 1310-1318
-
Adaptación 0-3
Infancia: educar de 0 a 6 años, Núm. 190, pp. 20-25
-
Adaptación del BDI-II a la población adolescente marroquí: una contribución a la evaluación psicológica de menores inmigrantes y en origen
¡Hablemos en inclusión! Buenas prácticas comunicativas en educación (Graó)
-
Adicción a las redes sociales en estudiantes mexicanos: percepciones de discentes y docentes
Revista Tecnología, Ciencia y Educación, Núm. 19, pp. 103-122
-
Adineko pertsonek COVID-19 pandemiari aurre egiteko erabiltzen dituzten irudikapen sozial eta emozionalak aztertzen
Gizarte zientziak eta zuzenbidea: IV. Ikergazte Nazioarteko Ikerteta Euskaraz. 2021eko ekainaren 9, 10 eta 11 Gasteiz, Euskal Herria.
-
Alumnado y profesorado universitario dialogando juntos: innovación docente a través de las tertulias dialógicas
Respuestas innovadoras al nuevo perfil del estudiante universitario (Síntesis), pp. 77-86
-
An analysis of the perceptions of trainee Secondary Education teachers on current historiographical trends
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 137-158
-
An analysis of the perceptions of trainee Secondary Education teachers on current historiographical trends
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang), pp. 137-158
-
An international perspective for ‘Improving teacher professional development for online and blended learning: a systematic meta-aggregative review’
Educational Technology Research and Development, Vol. 69, Núm. 1, pp. 25-28
-
Analysis of Learning Styles (Kolb) in Students of the Degrees in Early Childhood Education and Primary Education within the Faculty of Education
TEM Journal, Vol. 10, Núm. 2, pp. 724-731
-
Analysis of Transitional Areas in Dialectology: Approach with Fuzzy Logic
Journal of Quantitative Linguistics, Vol. 28, Núm. 4, pp. 337-355