Publicaciones (102) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. A Dialogue with Grassroots Romani Women Leaders in Spain About Their Views on Roma Feminism

    Affilia - Feminist Inquiry in Social Work, Vol. 39, Núm. 3, pp. 463-480

  2. Adolescents and negligent social media use

    Technology in Society, Vol. 78

  3. After the trans brain: a critique of the neurobiological accounts of embodied trans* identities

    History and Philosophy of the Life Sciences, Vol. 46, Núm. 1

  4. Ahozko hizkera informalerako gaitasuna eta harreman-sare informaletako hizkuntza-erabilera: azterketa kuantitatibo bat unibertsitateko gazteen testuinguruan

    Euskera ikerketa aldizkaria: Revista de Investigación de la Real Academia de la Lengua Vasca, Vol. 69, Núm. 1, pp. 49-78

  5. An analysis of the use of artificial intelligence in education in Spain: The in-service teacher’s perspective

    Journal of Digital Learning in Teacher Education, Vol. 40, Núm. 1, pp. 41-56

  6. Anticipation and its degrees of critical-reflective radicality: opening up the affordances of engaging with futures to problematize STI

    Journal of Responsible Innovation, Vol. 11, Núm. 1

  7. Aplicación de la Inteligencia Artificial (IA) en Educación: Los beneficios y limitaciones de la IA percibidos por el profesorado de educación primaria, educación secundaria y educación superior.

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 207-224

  8. Aprender en la Universidad: aportaciones y reflexiones para una formación del profesorado desde las Artes Visuales

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 103-118

  9. Are Future Teachers Involved in Contributing to and Promoting the Reduction of Massive Waste Generation?

    Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 17

  10. Beyond fatalism: Gaia, entropy, and the autonomy of anthropogenic life on Earth

    Ethics in Science and Environmental Politics, Vol. 24, pp. 61-75

  11. Building inclusive and democratic schools in Spain: strategies for mobilising knowledge on inclusive education through participatory action research

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 6, pp. 705-722

  12. Common and threatened animal identification and conservation preferences among 6 to 12 year-old students

    Environmental Education Research, Vol. 30, Núm. 1, pp. 101-117

  13. Covid-19arengatik ezarritako konfinamenduaren eragina unibertsitateko LGB ikasleen egoeran eta osasun mentalean

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 129, pp. 85-102

  14. Creando redes de aprendizaje: Una experiencia intergeneracional en educación primaria

    Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga, Vol. 5, Núm. 1, pp. 75-90

  15. Developing competences in a cross-border interdisciplinary project: student and teacher perceptions of the Ocean i3 project

    Journal of University Teaching and Learning Practice, Vol. 21, Núm. 1

  16. Digital competence among 1st and 4th year primary education undergraduate students: a comparative study of face-to-face and on-line teaching

    Education and Information Technologies

  17. Dimensiones socioeducativas específicas del alumnado universitario con medida administrativa de protección

    Revista de educación, Núm. 404, pp. 227-250

  18. Do textbooks provide opportunities to develop meaningful botanical literacy? A case study of the scientific model of plant nutrition

    Journal of Biological Education

  19. Eating and Cognition in Two Animals without Neurons: Sponges and Trichoplax

    Biological Theory

  20. Editorial: una nueva etapa para la revista Cabás. Revista Internacional de Patrimonio Histórico-Educativo

    Cabás, Núm. 31, pp. 5-6