Centro
Facultad de Educación, Filosofía y Antropología
Publicaciones (102) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
A Dialogue with Grassroots Romani Women Leaders in Spain About Their Views on Roma Feminism
Affilia - Feminist Inquiry in Social Work, Vol. 39, Núm. 3, pp. 463-480
-
Adolescents and negligent social media use
Technology in Society, Vol. 78
-
After the trans brain: a critique of the neurobiological accounts of embodied trans* identities
History and Philosophy of the Life Sciences, Vol. 46, Núm. 1
-
Ahozko hizkera informalerako gaitasuna eta harreman-sare informaletako hizkuntza-erabilera: azterketa kuantitatibo bat unibertsitateko gazteen testuinguruan
Euskera ikerketa aldizkaria: Revista de Investigación de la Real Academia de la Lengua Vasca, Vol. 69, Núm. 1, pp. 49-78
-
An analysis of the use of artificial intelligence in education in Spain: The in-service teacher’s perspective
Journal of Digital Learning in Teacher Education, Vol. 40, Núm. 1, pp. 41-56
-
Anticipation and its degrees of critical-reflective radicality: opening up the affordances of engaging with futures to problematize STI
Journal of Responsible Innovation, Vol. 11, Núm. 1
-
Aplicación de la Inteligencia Artificial (IA) en Educación: Los beneficios y limitaciones de la IA percibidos por el profesorado de educación primaria, educación secundaria y educación superior.
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 207-224
-
Aprender en la Universidad: aportaciones y reflexiones para una formación del profesorado desde las Artes Visuales
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 38, Núm. 99, pp. 103-118
-
Are Future Teachers Involved in Contributing to and Promoting the Reduction of Massive Waste Generation?
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 17
-
Beyond fatalism: Gaia, entropy, and the autonomy of anthropogenic life on Earth
Ethics in Science and Environmental Politics, Vol. 24, pp. 61-75
-
Building inclusive and democratic schools in Spain: strategies for mobilising knowledge on inclusive education through participatory action research
International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 6, pp. 705-722
-
Common and threatened animal identification and conservation preferences among 6 to 12 year-old students
Environmental Education Research, Vol. 30, Núm. 1, pp. 101-117
-
Covid-19arengatik ezarritako konfinamenduaren eragina unibertsitateko LGB ikasleen egoeran eta osasun mentalean
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 129, pp. 85-102
-
Creando redes de aprendizaje: Una experiencia intergeneracional en educación primaria
Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga, Vol. 5, Núm. 1, pp. 75-90
-
Developing competences in a cross-border interdisciplinary project: student and teacher perceptions of the Ocean i3 project
Journal of University Teaching and Learning Practice, Vol. 21, Núm. 1
-
Digital competence among 1st and 4th year primary education undergraduate students: a comparative study of face-to-face and on-line teaching
Education and Information Technologies
-
Dimensiones socioeducativas específicas del alumnado universitario con medida administrativa de protección
Revista de educación, Núm. 404, pp. 227-250
-
Do textbooks provide opportunities to develop meaningful botanical literacy? A case study of the scientific model of plant nutrition
Journal of Biological Education
-
Eating and Cognition in Two Animals without Neurons: Sponges and Trichoplax
Biological Theory
-
Editorial: una nueva etapa para la revista Cabás. Revista Internacional de Patrimonio Histórico-Educativo
Cabás, Núm. 31, pp. 5-6