Facultad de Educación, Filosofía y Antropología
Centro
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universitat de Barcelona (57)
2024
-
Intervención en educación emocional. Efectos en la competencia emocional del alumnado de Primaria y Secundaria.
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 187-197
-
Optimal Methodology for Addressing the Social Impact Component within Project Proposals and Curriculum Vitae
RIMCIS: Revista Internacional y Multidisciplinar en Ciencias Sociales, Vol. 13, Núm. 1, pp. 58-74
2023
-
A micro-comparative approach to DOM in language-contact environments The case of Catalan, Basque and Spanish
Linguistik Aktuell (John Benjamins Publishing Company), pp. 315-347
-
Disdainful Hookups: a Powerful Social Determinant of Health
Journal of Urban Health, Vol. 100, Núm. 4, pp. 870-877
-
The impact of the Sentituz programmes on emotional competence and social climate in the classroom
International Journal of Emotional Education, Vol. 15, Núm. 2, pp. 169-174
-
What Type of Learning Methods do Pupils Prefer in Museums and at School? Elementary School Pupil’s Perceptions of Visual Thinking Strategies as Applied at the Barcelona Picasso Museum
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4
-
When the Media Omits or Includes Scientific Evidence in Its Publications: Science and Battles on X about Child Sexual Abuse
Children, Vol. 10, Núm. 12
-
Álbum ilustrado, de continente a contenido: una propuesta plástica en torno a los ODS en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil
Leer para un mundo mejor. Literatura infantil y juvenil y objetivos de desarrollo sostenible (Tirant lo Blanch), pp. 171-192
-
“It was Very Liberating”. Dialogic Literary Gatherings Supporting Mental Health Literacy
Community Mental Health Journal, Vol. 59, Núm. 5, pp. 869-880
2022
-
Dialogic reconstruction of memories of violent sexual-affective relationships via dialogic gatherings of “Radical Love”
Children and Youth Services Review, Vol. 139
2021
-
Estudio hidrogeológico-hidroquímico del complejo sistema multicapa del Anillo Verde de Vitoria-Gasteiz
Geotemas (Madrid), Núm. 18, pp. 332
-
Impact of Interactive Learning Environments on Learning and Cognitive Development of Children With Special Educational Needs: A Literature Review
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Nanoscale wetting of single viruses
Molecules, Vol. 26, Núm. 17
-
National museums, political systems, and cultural policies in Spain: The Museum of the Spanish People during the Second Republic, the dictatorship, and the parliamentary monarchy
Museum History Journal, Vol. 14, Núm. 1-2, pp. 37-50
-
Percepciones del profesorado de primaria sobre las visitas educativas basadas en las Visual Thinking Strategies (VTS). DAFO de su aplicación en el Museo Picasso de Barcelona.
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 35, Núm. 96, pp. 175-194
-
The sustainability of intangible heritage in the covid‐19 era—resilience, reinvention and challenges in Spain
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 11
-
“No More Insecurities”: New Alternative Masculinities' Communicative Acts Generate Desire and Equality to Obliterate Offensive Sexual Statements
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2020
-
Cómo aprendemos el profesorado de universidad. Implicaciones para la formación docente
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 2, pp. 144-166
-
Defining Collective Identities in Technopolitical Interaction Networks
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Experiencias expositivas de interrelación ciudadana: Genealogías mutables y mudables (Vilassar de Mar, Barcelona); Consciència col·lectiva/Conciencia colectiva (Sant Joan les Fonts, Girona); Presencias. Una muestra de performance artística (Sant Boi de Llobregat, Barcelona)
El papel del Aprendizaje-Servicio en la construcción de una ciudadanía global (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 179-184