ENRIQUE BERNARDINO
ARRANZ FREIJO
PROFESORADO CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (89) Publicaciones de ENRIQUE BERNARDINO ARRANZ FREIJO
2024
-
Socioeconomic position, family context, and child cognitive development
European Journal of Pediatrics, Vol. 183, Núm. 6, pp. 2571-2585
2023
-
Association of maternal prenatal urinary fluoride levels with ADHD symptoms in childhood.
Environmental Research, Vol. 235
-
Cognitive predictors of language abilities in primary school children: A cascaded developmental view
Journal of Child Language, Vol. 50, Núm. 2, pp. 417-436
-
Garantía de calidad en la atención a la infancia, la adolescencia y las familias desde el enfoque de la parentalidad positiva
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 205-220
-
Implementación en España del enfoque de la parentalidad positiva y estrategias de garantía de calidad.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
-
What influences early cognitive development? Family context as a key mediator.
Journal of Applied Developmental Psychology, Vol. 84
2022
-
Do prepubertal hormones, 2D:4D index and psychosocial context jointly explain 11-year-old preadolescents’ involvement in bullying?
Biological Psychology, Vol. 172
-
Family Context and ADHD Symptoms in Middle Childhood: an Explanatory Model
Journal of Child and Family Studies, Vol. 31, Núm. 3, pp. 854-865
-
Family Context, Parenting and Child Development: An Epigenetic Approach
Social Sciences, Vol. 11, Núm. 3
-
Fundamentos científicos de la parentalidad positiva. Contexto familiar, parentalidad positiva y desarrollo psicológico: Un modelo epigenético
Parentalidad positiva: una mirada a una nueva época (Pirámide), pp. 67-86
-
Positive parenting assessment in 4 year old children
Early Child Development and Care, Vol. 192, Núm. 3, pp. 345-361
-
Prenatal exposure to fluoride and neuropsychological development in early childhood: 1-to 4 years old children
Environmental Research, Vol. 207
2021
-
Bebés y pantallas digitales: una propuesta educativa audiovisual desde la parentalidad positiva
Educación social: Revista de intervención socioeducativa, Núm. 77, pp. 187-201
-
Descubre tu Potencial para Educar a tus Hijas e Hijos: un programa de parentalidad positiva
Zerbitzuan: Gizarte zerbitzuetarako aldizkaria = Revista de servicios sociales, Núm. 75, pp. 73-90
-
Family context assessment in middle childhood: A tool supporting social, educational, and public health interventions
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-17
-
Family context assessment to promote language and reading abilities in 6-year-old children
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 1, pp. 1-13
-
Nadons i pantalles digitals: una proposta educativa audiovisual des de la parentalitat positiva
Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa, Núm. 77, pp. 187-201
-
Risk of child poverty and social exclusion in two Spanish regions: social and family determinants
Gaceta Sanitaria, Vol. 35, Núm. 3, pp. 216-223
-
The contributions of Alfred Adler (1870–1937) to the understanding of early childhood development
Early Child Development and Care, Vol. 191, Núm. 7-8, pp. 1133-1143
-
The dynamic interaction between memory and linguistic knowledge in children’s language development: The role of sentence recall
International Journal of Behavioral Development, Vol. 45, Núm. 5, pp. 418-428