ENRIQUE BERNARDINO
ARRANZ FREIJO
PROFESORADO CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
MANUEL NORBERTO
SANCHEZ DE MIGUEL
PROFESORADO PLENO
Publicaciones en las que colabora con MANUEL NORBERTO SANCHEZ DE MIGUEL (14)
2023
-
Association of maternal prenatal urinary fluoride levels with ADHD symptoms in childhood.
Environmental Research, Vol. 235
-
What influences early cognitive development? Family context as a key mediator.
Journal of Applied Developmental Psychology, Vol. 84
2022
-
Family Context and ADHD Symptoms in Middle Childhood: an Explanatory Model
Journal of Child and Family Studies, Vol. 31, Núm. 3, pp. 854-865
-
Positive parenting assessment in 4 year old children
Early Child Development and Care, Vol. 192, Núm. 3, pp. 345-361
2017
-
Association between breastfeeding duration and cognitive development, autistic traits and ADHD symptoms: A multicenter study in Spain
Pediatric Research, Vol. 81, Núm. 3, pp. 434-442
-
Family context and cognitive development in early childhood: A longitudinal study
Intelligence, Vol. 65, pp. 11-22
-
Preliminary validation of the Perceived Locus of Causality scale for academic motivation in the context of university studies (PLOC-U)
British Journal of Educational Psychology, Vol. 87, Núm. 4, pp. 558-572
2015
-
Vínculo materno-fetal: implicaciones en el desarrollo psicológico y propuesta de intervención en atención temprana
Escritos de psicología, Vol. 8, Núm. 2, pp. 14-23
2014
-
Family context assessment in a public health study
Gaceta Sanitaria, Vol. 28, Núm. 5, pp. 356-362
2012
-
Conducta social en el aula y puntuación en tareas de teoría de la mente en niños/as preescolares
Experiencias de investigación en Educación Infantil y Educación Primaria (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 21-28
-
Nuevas perspectivas en torno a la teoría de la mente: aplicación práctica en el ámbito familiar y escolar
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 15, Núm. 2, pp. 293-314
2010
-
Identificación multi-criterio de sujetos de altas capacidades en una muestra española
European journal of education and psychology, Vol. 3, Núm. 1, pp. 5-17
2009
-
Familia-ingurua eta Gogamenaren Teoria 5 urteko umeengan
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 69, pp. 103-120
2008
-
Contexto familiar y desarrollo de la teoría de la mente en niños/as preescolares
Psicología y Educación: un lugar de encuentro