ARITZ
RUIZ GONZALEZ
PROFESORADO AGREGADO
Publications (87) Publications de ARITZ RUIZ GONZALEZ
2024
-
"Go Green" Erasmus +: un proyecto para el desarrollo de las competencias para la sostenibilidad en Secundaria
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Aprender sobre el sonido en el grado de educación primaria: una propuesta de enseñanza basada en la investigación de diseño
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Completing the progression establishing an international baseline of primary, middle and secondary students’ views of scientific inquiry
International Journal of Science Education, Vol. 46, Núm. 7, pp. 715-731
-
Iberian wolf’s diet and its quality during breeding season: exploring the influence of zone, wolf groups, prey availability and individual factors
Behavioral Ecology and Sociobiology, Vol. 78, Núm. 3
-
Proyecto de Investigación Red de Investigación-Educación “STEAM2-Net”
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Prácticas de ingeniería y argumentación: dificultades del profesorado en formación
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
2023
-
A three-pronged method to analyse pre-service teachers’ understanding and epistemic reasoning about soil
Journal of Biological Education
-
Branches of plant blindness and their relationship with biodiversity conceptualisation among secondary students
Journal of Biological Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 566-591
-
Evaluating the functional, sexual and seasonal variation in the chemical constituents from feces of adult Iberian wolves (Canis lupus signatus)
Scientific Reports, Vol. 13, Núm. 1
-
Una propuesta didáctica sobre rampas en educación infantil: la importancia de la intervención docente en el desarrollo de destrezas científicas y construcciones
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 3, pp. 11-31
-
¿Dónde hay suelo cultivable en nuestro instituto?: uso de datos y pruebas para argumentar en torno a la salud del suelo
STEAM en el huerto: 10 propuestas de proyecto científico para educación secundaria (Graó), pp. 17-31
2022
-
A reduced SNP panel to trace gene flow across southern European wolf populations and detect hybridization with other Canis taxa
Scientific Reports, Vol. 12, Núm. 1
-
Colonization of Agricultural Landscapes by the Pine Marten: Influence of Habitat Constraints and Interspecific Competition
Small Carnivores: Evolution, Ecology, Behaviour, and Conservation (wiley), pp. 275-292
-
Implementing citizen science programmes in the context of university gardens to promote pre-service teachers' scientific literacy: a study case on soil
International Journal of Science Education, Vol. 44, Núm. 10, pp. 1619-1638
-
Next-generation phylogeography resolves post-glacial colonization patterns in a widespread carnivore, the red fox (Vulpes vulpes), in Europe
Molecular Ecology, Vol. 31, Núm. 3, pp. 993-1006
-
Secondary school students’ familiarity with animals and plants: hometown size matters
Environmental Education Research, Vol. 28, Núm. 10, pp. 1564-1583
2021
-
Author Correction: eDNA metabarcoding for biodiversity assessment, generalist predators as sampling assistants (Scientific Reports, (2021), 11, 1, (6820), 10.1038/s41598-021-85488-9)
Scientific Reports
-
Dificultades de aprendizaje del modelo de sonido: una revisión de la literatura
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 39, Núm. 2, pp. 5-23
-
Evaluación de una visita de Educación Ambiental sobre biodiversidad en los humedales de Salburua (Álava) dirigido al alumnado de Secundaria
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Integrating mathematics and science teaching in the context of education for sustainable development: Design and pilot implementation of a teaching-learning sequence about air quality with pre-service primary teachers
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 8