NAHIA
IDOIAGA MONDRAGON
PROFESORADO AGREGADO
Publications (184) NAHIA IDOIAGA MONDRAGON publications
2024
-
Active methodologies in Higher Education: reasons to use them (or not) from the voices of faculty teaching staff
Higher Education, Vol. 88, Núm. 3, pp. 919-937
-
Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country
Children's Geographies, Vol. 22, Núm. 3, pp. 404-415
-
Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?
Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398
-
Educación en transición: experiencias y propuestas para un mundo cambiante
coord.
Octaedro
-
El camino escolar un espacio de autonomía infantil: análisis de la representación de los niños del camino escolar a través de los dibujos
Investigar la infancia en el escenario pandémico: retos, hallazgos y propuestas desde las ciencias sociales (Octaedro), pp. 111-122
-
Evaluación en educación superior: análisis de la perspectiva del profesorado
European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 12, Núm. 1
-
Fomento de la educación sexual positiva e interseccional y prevención de la violencia de género desde un enfoque europeo
Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento (Tirant Humanidades), pp. 303-314
-
La movilidad independiente infantil en los caminos escolares: la percepción de los niños y niñas sobre las dificultades en su entorno
Revista sobre la infancia y la adolescencia, Núm. 26, pp. 1-17
-
Las vivencias y percepciones de los niños y niñas en su camino a la escuela mediante la técnica de los amigos y amigas por carta
Investigar la infancia en el escenario pandémico: retos, hallazgos y propuestas desde las ciencias sociales (Octaedro), pp. 39-52
-
Let Us Educate on Pornography: Young Education Students’ Representations of Pornography
Sexuality Research and Social Policy
-
Ocio educativo y procesos de inclusión de personas migrantes y refugiadas: estado de la cuestión y orientaciones para la acción
Ocio educativo para infancia y adolescencia y gestión de la diversidad cultural (Tirant lo Blanch), pp. 67-89
-
Remembering according to national identity and ideology: influences of ideological positioning and national identities on the collective memory of the Civil War and dictatorship in Spain among youths
International Journal of Social Psychology, Revista de Psicología Social, Vol. 39, Núm. 2, pp. 376-405
-
Systematic Review of the Evaluation of Foster Care Programs
Psychosocial Intervention, Vol. 33, Núm. 1, pp. 1-14
-
The decision to publish in a minority language: the case of the Basque language
International Multilingual Research Journal
-
The representation of sustainability among university teachers: knowing the present to change the future
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 25, Núm. 2, pp. 319-337
-
The use of Basque as a language for scientific dissemination: scholars’ practices and beliefs
International Journal of Multilingualism, Vol. 21, Núm. 4, pp. 2290-2306
-
‘I came to the Basque Country, and now I have to learn their language’. Migrant students’ attitudes towards the use of a minority language
International Journal of Multilingualism
2023
-
A Systematic Review of the Effect of Active Commuting to School on Children's Well-being: A Physical, Psychological, Social, and Academic Approach.
Child Welfare, Vol. 101, Núm. 1, pp. 157-181
-
Are women present in history classes? Conceptions of primary and secondary feminist teachers about how to teach women's history
Women's Studies International Forum, Vol. 98
-
COM: apoyando el cambio de comportamiento en las escuelas en torno a los residuos alimentarios y orgánicos teniendo en cuenta su dimensión social, medioambiental y de salud
Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 47-58