Publicaciones (170) Publicaciones de NAHIA IDOIAGA MONDRAGON

2024

  1. Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country

    Children's Geographies, Vol. 22, Núm. 3, pp. 404-415

  2. Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?

    Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398

  3. Fomento de la educación sexual positiva e interseccional y prevención de la violencia de género desde un enfoque europeo

    Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento (Tirant Humanidades), pp. 303-314

  4. La movilidad independiente infantil en los caminos escolares: la percepción de los niños y niñas sobre las dificultades en su entorno

    Revista sobre la infancia y la adolescencia, Núm. 26, pp. 1-17

  5. Let Us Educate on Pornography: Young Education Students’ Representations of Pornography

    Sexuality Research and Social Policy

  6. Systematic Review of the Evaluation of Foster Care Programs

    Psychosocial Intervention, Vol. 33, Núm. 1, pp. 1-14

  7. The decision to publish in a minority language: the case of the Basque language

    International Multilingual Research Journal

  8. The representation of sustainability among university teachers: knowing the present to change the future

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 25, Núm. 2, pp. 319-337

  9. ‘I came to the Basque Country, and now I have to learn their language’. Migrant students’ attitudes towards the use of a minority language

    International Journal of Multilingualism

2023

  1. A Systematic Review of the Effect of Active Commuting to School on Children's Well-being: A Physical, Psychological, Social, and Academic Approach.

    Child Welfare, Vol. 101, Núm. 1, pp. 157-181

  2. Active methodologies in Higher Education: reasons to use them (or not) from the voices of faculty teaching staff

    Higher Education

  3. Are women present in history classes? Conceptions of primary and secondary feminist teachers about how to teach women's history

    Women's Studies International Forum, Vol. 98

  4. COM: apoyando el cambio de comportamiento en las escuelas en torno a los residuos alimentarios y orgánicos teniendo en cuenta su dimensión social, medioambiental y de salud

    Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 47-58

  5. Comparing social representations of feminism among education and engineering majors: Insights for developing feminist pedagogies

    Feminism and Psychology, Vol. 33, Núm. 2, pp. 256-275

  6. Competencias transversales e interdisciplinaridad en la educación superior: La perspectiva del profesorado

    Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 107-116

  7. Educación Infantil 3: cómo cambiar la concepción sobre la sostenibilidad del alumnado mediante trabajos interdisciplinares

    Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) (Ediciones Octaedro), pp. 211-221

  8. El uso de las metodologías activas en la Educación Superior: la visión del profesorado

    Caminando hacia la innovación en educación: de la teoría a la práctica (Dykinson), pp. 61-80

  9. Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) ed. lit.

    Ediciones Octaedro

  10. Familias Monomarentales Derivadas de Violencia de Género

    Géneros, Vol. 12, Núm. 2, pp. 201-237

  11. Flipped Learning en la asignatura Psicología de la Educación: valoración del alumnado y enfoques de aprendizaje

    Innovación docente e investigación en educación y ciencias sociales: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 47-56