Publicaciones (184) Publicaciones de NAHIA IDOIAGA MONDRAGON

2024

  1. Active methodologies in Higher Education: reasons to use them (or not) from the voices of faculty teaching staff

    Higher Education, Vol. 88, Núm. 3, pp. 919-937

  2. Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country

    Children's Geographies, Vol. 22, Núm. 3, pp. 404-415

  3. Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?

    Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398

  4. Educación en transición: experiencias y propuestas para un mundo cambiante coord.

    Octaedro

  5. El camino escolar un espacio de autonomía infantil: análisis de la representación de los niños del camino escolar a través de los dibujos

    Investigar la infancia en el escenario pandémico: retos, hallazgos y propuestas desde las ciencias sociales (Octaedro), pp. 111-122

  6. Evaluación en educación superior: análisis de la perspectiva del profesorado

    European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 12, Núm. 1

  7. Fomento de la educación sexual positiva e interseccional y prevención de la violencia de género desde un enfoque europeo

    Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento (Tirant Humanidades), pp. 303-314

  8. La movilidad independiente infantil en los caminos escolares: la percepción de los niños y niñas sobre las dificultades en su entorno

    Revista sobre la infancia y la adolescencia, Núm. 26, pp. 1-17

  9. Las vivencias y percepciones de los niños y niñas en su camino a la escuela mediante la técnica de los amigos y amigas por carta

    Investigar la infancia en el escenario pandémico: retos, hallazgos y propuestas desde las ciencias sociales (Octaedro), pp. 39-52

  10. Let Us Educate on Pornography: Young Education Students’ Representations of Pornography

    Sexuality Research and Social Policy

  11. Ocio educativo y procesos de inclusión de personas migrantes y refugiadas: estado de la cuestión y orientaciones para la acción

    Ocio educativo para infancia y adolescencia y gestión de la diversidad cultural (Tirant lo Blanch), pp. 67-89

  12. Remembering according to national identity and ideology: influences of ideological positioning and national identities on the collective memory of the Civil War and dictatorship in Spain among youths

    International Journal of Social Psychology, Revista de Psicología Social, Vol. 39, Núm. 2, pp. 376-405

  13. Systematic Review of the Evaluation of Foster Care Programs

    Psychosocial Intervention, Vol. 33, Núm. 1, pp. 1-14

  14. The decision to publish in a minority language: the case of the Basque language

    International Multilingual Research Journal

  15. The representation of sustainability among university teachers: knowing the present to change the future

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 25, Núm. 2, pp. 319-337

  16. The use of Basque as a language for scientific dissemination: scholars’ practices and beliefs

    International Journal of Multilingualism, Vol. 21, Núm. 4, pp. 2290-2306

  17. ‘I came to the Basque Country, and now I have to learn their language’. Migrant students’ attitudes towards the use of a minority language

    International Journal of Multilingualism