Paula
Elosua Oliden
PROFESORADO CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (92) Publicaciones de Paula Elosua Oliden
2024
-
A Three-Step DIF Analysis of a Reading Comprehension Test Across Regional Dialects to Improve Test Score Validity
Language Assessment Quarterly
-
The Test Adaptation Reporting Standards (TARES): reporting test adaptations
International Journal of Testing, Vol. 24, Núm. 1, pp. 80-102
2023
-
Hizkuntza-komunikaziorako gaitasunak egiaztatzearen artehunak.: Baliotasuna helburu
Hizpide: helduen euskalduntzearen aldizkaria, Año 41, Núm. 101
-
New Trends in Digital Technology-Based Psychological and Educational Assessment
Psicothema, Vol. 35, Núm. 1, pp. 50-57
2022
-
Comisión de Test: veinticinco años velando por la calidad de los test
Papeles del psicólogo, Vol. 43, Núm. 1, pp. 55-62
-
Impacto de la TIC en el entorno evaluativo. Innovaciones al servicio de la mejora continua
Papeles del psicólogo, Vol. 43, Núm. 1, pp. 3-11
-
Tecnología digital, test y evaluación
Papeles del psicólogo, Vol. 43, Núm. 1, pp. 1-2
-
Validity evidences for scoring procedures of a writing assessment task. A case study on consistency, reliability, unidimensionality and prediction accuracy
Assessing Writing, Vol. 54
2021
-
Academic achievement in a language revitalisation context: a study on the influence of language and socioeconomic factors
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 44, Núm. 10, pp. 1092-1107
-
Aplicación remota de test: Riesgos y recomendaciones
Papeles del psicólogo, Vol. 42, Núm. 1, pp. 33-37
-
Nurses’ knowledge, skills and personal attributes for competent health education practice: An instrument development and psychometric validation study
Journal of Advanced Nursing, Vol. 77, Núm. 2, pp. 715-728
2020
-
Educational assessment issues in linguistically diverse contexts: a case study using a generalised linear mixed model
Language, Culture and Curriculum, Vol. 33, Núm. 3, pp. 305-318
2019
-
Factores de rendimiento e inmigración. Impacto de variables individuales y escolares
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 31, Núm. 1, pp. 15-30
2018
-
Diversidad lingüística y evaluación en centros multilingües
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 24, Núm. 2
-
Internal structure of academic self-concept through the Self-Description Questionnaire II-Short (SDQII-S)
Learning and Individual Differences, Vol. 62, pp. 174-179
-
Language competence assessment in minoritised language revitalisation contexts. The case of Basque
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 39, Núm. 7, pp. 629-640
-
Psychological and Educational Test Score Comparability across Groups in the Presence of Item Bias
Revista de Psicología y Educación, Vol. 13, Núm. 1, pp. 23-32
2017
-
Avances, proyectos y retos internacionales ligados al uso de tests en Psicología
Estudos de Psicologia (Campinas), Vol. 34, Núm. 2, pp. 201-210
-
Ikasleen arrazoibide kognitiboa aztertzeko euskarazko proba. Ezaugarriak eta sexuaren araberako desberdintasunak
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, Vol. 29, Núm. 1, pp. 81-94
-
Socioeconomic patterns and educational performance based on language-of-instruction models in the Basque Autonomous Community
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 38, Núm. 8, pp. 686-698