Publications (314) Publications in which a researcher has participated

2024

  1. An attachment-based pilot program to promote adolescent adjustment to parental divorce

    Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, Vol. 18, Núm. 1

  2. Aurrenerabeek informazio eta komunikazio teknologien erabileraren inguruan duten pertzepzioaren azterketa, aldagai pertsonal eta akademikoak kontuan hartuz

    XXX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica: Facultad de Educación de Bilbao Leioa, 23 de noviembre de 2023

  3. Buen trato y bienestar de la infancia: Una mirada participativa

    Octaedro

  4. Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?

    Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398

  5. Dysfunctional Risks of the Internet and Their Overlap in the Different Stages of Adolescence

    Cyberpsychology, Vol. 18, Núm. 1

  6. Let Us Educate on Pornography: Young Education Students’ Representations of Pornography

    Sexuality Research and Social Policy

  7. Nomophobia in Mexico: validation of the Nomophobia Questionnaire (NMP-Q) and cross-cultural comparison with Spain

    Current Psychology, Vol. 43, Núm. 3, pp. 2091-2103

  8. Online and offline dating violence: same same, but different?

    Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 37, Núm. 1

  9. Peer cybervictimization and cyberaggression as a function of developmental stage during adolescence: A preliminary study

    Acta Psychologica, Vol. 246

  10. Pornography Consumption As A Form Of Exploitation And Digital Prostitution Of Women And Girls: A Human Rights Issue

    UN chronicle

  11. Programa CDA-Stop: combatiendola ciberviolencia

    Buen trato y bienestar de la infancia: Una mirada participativa (Octaedro), pp. 159-166

  12. Violencia de género y gestión de las emociones: trabajando la sostenibilidad con el proyecto “Café con mujeres”

    Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa, Núm. 83, pp. 161-178

  13. Violencia de género y gestión de las emociones: trabajando la sostenibilidad con el proyecto “Café con mujeres”

    Educación social: Revista de intervención socioeducativa, Núm. 83, pp. 161-177

2023

  1. A Systematic Review of the Effect of Active Commuting to School on Children's Well-being: A Physical, Psychological, Social, and Academic Approach.

    Child Welfare, Vol. 101, Núm. 1, pp. 157-181

  2. Adolescentes en el punto de mira: menores egresados del sistema de protección

    Pedagogías para la inclusión: respondiendo a la exclusión desde la diversidad sociocultural (Editorial Graó)

  3. Are Gifted Students More Victimized than Nongifted Students? A Comparison in Prevalence and Relation to Psychological Variables in Early Adolescence

    Journal of Early Adolescence, Vol. 43, Núm. 1, pp. 90-109

  4. Bidirectional Relationships Between Cyberbystanders’ Roles, Cyberbullying Perpetration, and Justification of Violence

    Youth and Society, Vol. 55, Núm. 4, pp. 611-629

  5. CDA-Stop: programa de prevención de la ciberviolencia en parejas jóvenes

    Editorial Graó

  6. Comparing social representations of feminism among education and engineering majors: Insights for developing feminist pedagogies

    Feminism and Psychology, Vol. 33, Núm. 2, pp. 256-275

  7. De la universidad a la Educación Secundaria. El poder de la divulgación científica

    Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) (Octaedro), pp. 155-164