PSIDES: Psicología del desarrollo ante los nuevos retos sociales - GIU 20/003
Publicaciones (313) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
An attachment-based pilot program to promote adolescent adjustment to parental divorce
Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, Vol. 18, Núm. 1
-
Aurrenerabeek informazio eta komunikazio teknologien erabileraren inguruan duten pertzepzioaren azterketa, aldagai pertsonal eta akademikoak kontuan hartuz
XXX Jornadas de Investigación en Psicodidáctica: Facultad de Educación de Bilbao Leioa, 23 de noviembre de 2023
-
Buen trato y bienestar de la infancia: Una mirada participativa
Octaedro
-
Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?
Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398
-
Dysfunctional Risks of the Internet and Their Overlap in the Different Stages of Adolescence
Cyberpsychology, Vol. 18, Núm. 1
-
Let Us Educate on Pornography: Young Education Students’ Representations of Pornography
Sexuality Research and Social Policy
-
Nomophobia in Mexico: validation of the Nomophobia Questionnaire (NMP-Q) and cross-cultural comparison with Spain
Current Psychology, Vol. 43, Núm. 3, pp. 2091-2103
-
Online and offline dating violence: same same, but different?
Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 37, Núm. 1
-
Peer cybervictimization and cyberaggression as a function of developmental stage during adolescence: A preliminary study
Acta Psychologica, Vol. 246
-
Pornography Consumption As A Form Of Exploitation And Digital Prostitution Of Women And Girls: A Human Rights Issue
UN chronicle
-
Programa CDA-Stop: combatiendola ciberviolencia
Buen trato y bienestar de la infancia: Una mirada participativa (Octaedro), pp. 159-166
-
Violencia de género y gestión de las emociones: trabajando la sostenibilidad con el proyecto “Café con mujeres”
Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa, Núm. 83, pp. 161-178
-
Violencia de género y gestión de las emociones: trabajando la sostenibilidad con el proyecto “Café con mujeres”
Educación social: Revista de intervención socioeducativa, Núm. 83, pp. 161-177
2023
-
A Systematic Review of the Effect of Active Commuting to School on Children's Well-being: A Physical, Psychological, Social, and Academic Approach.
Child Welfare, Vol. 101, Núm. 1, pp. 157-181
-
Adolescentes en el punto de mira: menores egresados del sistema de protección
Pedagogías para la inclusión: respondiendo a la exclusión desde la diversidad sociocultural (Graó)
-
Are Gifted Students More Victimized than Nongifted Students? A Comparison in Prevalence and Relation to Psychological Variables in Early Adolescence
Journal of Early Adolescence, Vol. 43, Núm. 1, pp. 90-109
-
Bidirectional Relationships Between Cyberbystanders’ Roles, Cyberbullying Perpetration, and Justification of Violence
Youth and Society, Vol. 55, Núm. 4, pp. 611-629
-
CDA-Stop: programa de prevención de la ciberviolencia en parejas jóvenes
Graó
-
Comparing social representations of feminism among education and engineering majors: Insights for developing feminist pedagogies
Feminism and Psychology, Vol. 33, Núm. 2, pp. 256-275
-
De la universidad a la Educación Secundaria. El poder de la divulgación científica
Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) (Octaedro), pp. 155-164