Campo de conocimiento
Artes y Humanidades
Publicaciones (243) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
A Basque Media War: Who is Ireland’s Friend, Who is Ireland’s Enemy? The Easter Rising’s Influence, Context and Development in the Basque Country
Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 19, pp. 154-167
-
A Five-Week Periodized Carbohydrate Diet Does Not Improve Maximal Lactate Steady-State Exercise Capacity and Substrate Oxidation in Well-Trained Cyclists compared to a High-Carbohydrate Diet
Nutrients, Vol. 16, Núm. 2
-
A Vasconic inscription on a bronze hand: Writing and rituality in the Iron Age Irulegi settlement in the Ebro Valley
Antiquity, Vol. 98, Núm. 397, pp. 66-84
-
A longitudinal study of the effects of model texts on EFL children's written production
System, Vol. 120
-
A multi-faceted view of engagement with language: a study with young EFL learners working on a collaborative writing task
Classroom Discourse
-
A novel image database for social concepts reveals preference biases in autistic spectrum in adults and children
Psychonomic Bulletin and Review
-
Adineko pertsonekin estrategia lagunkoiak garatzeko kosorkuntza eta koprodukzio-ekimenak aztertuz: Euskal Autonomia Erkidegoko hiru hiriburuetatik ikasten
Zerbitzuan: Gizarte zerbitzuetarako aldizkaria = Revista de servicios sociales, Núm. 82, pp. 35-46
-
After the trans brain: a critique of the neurobiological accounts of embodied trans* identities
History and Philosophy of the Life Sciences, Vol. 46, Núm. 1
-
Ahozko hizkera informalerako gaitasuna eta harreman-sare informaletako hizkuntza-erabilera: azterketa kuantitatibo bat unibertsitateko gazteen testuinguruan
Euskera ikerketa aldizkaria: Revista de Investigación de la Real Academia de la Lengua Vasca, Vol. 69, Núm. 1, pp. 49-78
-
Alternation between humans and carnivores in the occupations of the Mousterian site of Sopeña rock-shelter (Asturias, Spain)
Quaternary Science Reviews, Vol. 328
-
An analysis of the use of artificial intelligence in education in Spain: The in-service teacher’s perspective
Journal of Digital Learning in Teacher Education, Vol. 40, Núm. 1, pp. 41-56
-
An attachment-based pilot program to promote adolescent adjustment to parental divorce
Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, Vol. 18, Núm. 1
-
An eight-season analysis of the teams’ performance in the Spanish LaLiga according to the final league ranking
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 2 February
-
Analyses of Physical and Physiological Responses during Competition in Para-Footballers with Cerebral Palsy: A Systematic Review
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 14, Núm. 9
-
Anticipation and its degrees of critical-reflective radicality: opening up the affordances of engaging with futures to problematize STI
Journal of Responsible Innovation, Vol. 11, Núm. 1
-
Análisis de dificultades de convivencia en centros escolares de Cataluña. Propuestas de mejora
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 225-239
-
Análisis de los procesos evaluativos en los Trabajos de Fin de Grado en las Facultades de Educación de España
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 97-109
-
Análisis del Tiempo de Juego Efectivo y de la Posesión de Balón en el Fútbol Femenino Profesional
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 24, Núm. 1, pp. 242-256
-
Aplicación de la Inteligencia Artificial (IA) en Educación: Los beneficios y limitaciones de la IA percibidos por el profesorado de educación primaria, educación secundaria y educación superior.
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 1, pp. 207-224
-
Applicability of the Cumberland Ankle Instability Tool in Elite Volleyball Athletes: A Cross-Sectional Observational Study
Sports, Vol. 12, Núm. 3