Artes y Humanidades
Campo de conocimiento
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universidad Nacional de Educación a Distancia (92)
2024
-
Building inclusive and democratic schools in Spain: strategies for mobilising knowledge on inclusive education through participatory action research
International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 6, pp. 705-722
-
CLARIAH-ES: Strategic Network for the Integration in the European Research Infrastructures in Social Sciences and Humanities
CEUR Workshop Proceedings
-
Human colonisation and vegetation response to Late Pleistocene to mid-Holocene climate variability in Northern Iberia based on a multiproxy analysis of the Atxurra cave-fill
Palaeogeography, Palaeoclimatology, Palaeoecology, Vol. 637
-
Reto demográfico, migración y arraigo de los jóvenes rurales
RES. Revista Española de Sociología, Vol. 33, Núm. 1
-
Service-Learning as an Integral Tool for Incorporating the 2030 Agenda for Sustainable Development in Universities
Revista Iberoamericana de Educacion Superior, Vol. 15, Núm. 43, pp. 181-198
2023
-
España 2023, ¿cambio o continuidad?
Cuadernos de pensamiento político FAES, Núm. 78
-
Informe sobre la situación del área de antropología social en las universidades y centros de investigación en relación con el reconocimiento de la actividad investigadora por parte de la CNEAI en forma de sexenios
Disparidades. Revista de Antropología, Vol. 78, Núm. 1
-
Propuesta de proyecto educativo para adolescentes contra la desigualdad y violencia de género digital en redes sociales
Igualdad de género y atención a la diversidad (Dykinson), pp. 215-244
-
Rediscovering Cova de la Sarsa (València, Spain): A Multidisciplinary Approach to One of the Key Early Neolithic Sites in the Western Mediterranean
Heritage, Vol. 6, Núm. 10, pp. 6547-6569
-
Tendencias en el estudio de la cerámica: principales enfoques y técnicas de análisis
ARPI: Arqueología y Prehistoria del Interior Peninsular, Núm. 9, pp. 63-79
-
Validating the Cisneros self-test on bullying in dominican students
International Journal of Educational Psychology: IJEP, Vol. 12, Núm. 3, pp. 269-288
2022
-
Health and environment from adaptation to adaptivity: a situated relational account
History and Philosophy of the Life Sciences, Vol. 44, Núm. 3
-
Investigación arqueológica, explotación turística y conservación en una cueva clásica de la Prehistoria franco-cantábrica: la Grotte d’Isturitz (Saint-Martin d’Arberoue, Pyrénées-Atlantiques, Francia),
VIII Congreso Español sobre Cuevas y Minas Turísticas "Minas y Cuevas: Patrimonio Geológico y Turístico" (Asociación de Cuevas Turísticas Españolas), pp. 609
-
La Cuevona de Avín (Avín, Asturias, North Spain): A new Late Pleistocene site in the lower valley of the River Güeña
Journal of Archaeological Science: Reports, Vol. 45
-
La cueva de Los Azules (Cangas de Onís, Asturias, España): 50 años después
Entemu, Núm. 19, pp. 335-360
-
Maritime-oriented foragers during the Late Pleistocene on the eastern costa del sol (Southeast Iberia): Cueva Victoria (Málaga, Spain)
Heliyon, Vol. 8, Núm. 6
-
The Neolithic Flint Quarry of Pozarrate (Trevino, Northern Spain)
Open Archaeology, Vol. 8, Núm. 1, pp. 273-286
2021
-
El olvido de lo local y de lo global en la tesis de la maldición de los recursos: Una revisión crítica de la literatura
Economia, empresa y justicia. Nuevos retos para el futuro (Dykinson), pp. 795-816
-
First chronological constraints for the high terraces of the upper ebro catchment
Quaternary, Vol. 4, Núm. 3
-
Inverted Exception. Ideas for Thinking about the New Disappearances through Two Case Studies
Journal of Latin American Cultural Studies, Vol. 29, Núm. 4, pp. 581-604