Department
Ciencias de la Educación
Publications (16) Publications in which a researcher has participated
2024
-
Análisis de los procesos evaluativos en los Trabajos de Fin de Grado en las Facultades de Educación de España
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 97-109
-
Cultural adaptation of the Assessment of Coach Emotions to the Spanish sports context (ACE-E)
International Journal of Sports Science and Coaching
-
Dialogue among educators: Rethinking and recreating scenarios of cooperative and inclusive learning
International Journal of Educational Research Open, Vol. 6
-
Dimensiones socioeducativas específicas del alumnado universitario con medida administrativa de protección
Revista de educación, Núm. 404, pp. 227-250
-
Integrating the Maker pedagogical approach in teacher training: the acceptance level and motivational attitudes
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 1, pp. 815-841
-
Intervención en educación emocional. Efectos en la competencia emocional del alumnado de Primaria y Secundaria.
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 187-197
-
Juggling Academic Practice and Care: Collaborative Autoethnography within a Basque University Research Group
Qualitative Report, Vol. 29, Núm. 4, pp. 968-985
-
La evaluación de los estudiantes en los másteres de Ciencias Sociales en la Universidad del País Vasco (UPV/EHU), España
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 103-114
-
Mejora escolar y coeducación en centros de secundaria de la comunidad autónoma vasca: implicaciones para la orientación educativa
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 35, Núm. 1, pp. 45-62
-
Online and offline dating violence: same same, but different?
Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 37, Núm. 1
-
Permission to Cry—Drifts on Research Based Theatre on Top of an Elephant
Arts, Vol. 13, Núm. 2, pp. 45
-
Shifting the perception of languages and their status through the use of pedagogical translanguaging as a tool to increase language awareness
Language, Culture and Curriculum
-
The Impact of Using Collaborative Online International Learning during the Design of Maker Educational Practices by Pre-Service Teachers
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 3
-
Uso de Instagram para la práctica de taekwondo por personas con discapacidad intelectual en el País Vasco, España
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1085-1091
-
Usos y beneficios de las redes sociales para gestionar la identidad trans: claves para comprender el desarrollo identitario del alumnado de educación superior
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 1, pp. 115-129
-
What is gained when university leadership revisits and recommits to equality considering the 2030 Agenda for sustainable development
Feminismo/s, Núm. 43, pp. 245-272