Publicaciones en colaboración con investigadoras/es de Universidade de Santiago de Compostela (19)

2024

  1. Mathematical argumentation of three-year-old children on a classroom experience based on two STEAM domains

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 2

2023

  1. Development of Systems and Futures Thinking Skills by Primary Pre-service Teachers for Addressing Epidemics

    Research in Science Education, Vol. 53, Núm. 4, pp. 741-757

  2. Investigar en red, construir una comunidad

    Las ciencias sociales y su didáctica: pensamiento histórico y educación democrática : Homenaje a Joaquín Prats Cuevas (Octaedro), pp. 169-174

2021

  1. Debatir para aprender a pensar críticamente sobre ciencias

    Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 106, pp. 79-80

  2. Understanding pandemics such as covid-19 through the lenses of the “one health” approach

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 23

2020

  1. Tipos de consensos y estrategias de reparto en pequeños grupos en 4 años: "Operación Lacasitos"

    Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia, Vol. 9, Núm. 1, pp. 1-11

2010

  1. The use of criteria in argumentation and the construction of environmental concepts: A university case study

    International Journal of Science Education, Vol. 32, Núm. 17, pp. 2311-2333

2009

  1. La competencia argumentativa en la toma de decisiones ante un problema ambiental

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 1097-1100