Artículos (49) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. Adolescencia y sexualidad: una aproximación socioafectiva al estudio del comportamiento sexual y los riesgos asociados=Adolescence and sexuality: a socio-affective approach to the study of sexual behavior and associated risks

    Studies in Health Sciences, Vol. 2, Núm. 3, pp. 82-92

  2. Anxiety and depression after breast cancer: The predictive role of monoamine levels

    European Journal of Oncology Nursing, Vol. 52

  3. Arratoi kumeen ikaskuntza asoziatiboa: ezkutuko inhibizioaren areagotzea bilatzen

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 117, pp. 137-151

  4. Bebés y pantallas digitales: una propuesta educativa audiovisual desde la parentalidad positiva

    Educación social: Revista de intervención socioeducativa, Núm. 77, pp. 187-201

  5. Cognitive, creative, functional, and clinical symptom improvements in schizophrenia after an integrative cognitive remediation program: a randomized controlled trial

    npj Schizophrenia, Vol. 7, Núm. 1

  6. Cross-linguistic transfer in bilingual reading is item specific

    Bilingualism, Vol. 24, Núm. 5, pp. 891-901

  7. Cross-linguistic transfer in bilingual reading is item specific

    Bilingualism: Language and cognition, Vol. 24, Núm. 5, pp. 891-901

  8. Descubre tu Potencial para Educar a tus Hijas e Hijos: un programa de parentalidad positiva

    Zerbitzuan: Gizarte zerbitzuetarako aldizkaria = Revista de servicios sociales, Núm. 75, pp. 73-90

  9. Design and evaluation of a positive intervention to cultivate mental health: preliminary findings

    Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 34, Núm. 1

  10. Differential susceptibility or diathesis-stress: Testing the moderating role of temperament and cortisol levels between fathers’ parenting and children’s aggressive behavior

    Brain Sciences, Vol. 11, Núm. 8

  11. Distress, proinflammatory cytokines and self-esteem as predictors of quality of life in breast cancer survivors

    Physiology and Behavior, Vol. 230

  12. Effects of practice, stimuli complexity, and response biases in a target identification task

    Revista Mexicana de Psicologia, Vol. 38, Núm. 1, pp. 15-29

  13. El aprendizaje-servicio: una herramienta en la formación del profesorado en clave intercultural. Construyendo puentes entre Ecuador y Euskadi

    RIDAS. Revista iberoamericana de aprendizaje servicio: Solidaridad, ciudadanía y educación, Núm. 11, pp. 139-152

  14. El efecto de autolicencia moral: cuando la conducta virtuosa facilita la conducta inmoral

    Apuntes de Psicología, Vol. 39, Núm. 3, pp. 133-141

  15. Evaluating extinction debt in fragmented forests: the rapid recovery of a critically endangered primate

    Animal Conservation, Vol. 24, Núm. 3, pp. 432-444

  16. Family context assessment in middle childhood: A tool supporting social, educational, and public health interventions

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-17

  17. Family context assessment to promote language and reading abilities in 6-year-old children

    Education Sciences, Vol. 11, Núm. 1, pp. 1-13

  18. Gut microbiota changes in experimental autoimmune encephalomyelitis and cuprizone mice models

    ACS Chemical Neuroscience, Vol. 12, Núm. 5, pp. 893-905

  19. Harrotasun morala: oinarrizko ikerketa eta hezkuntza-inplikazioak

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 118, pp. 129-145

  20. High-involvement HRM, job satisfaction and productivity: A two wave longitudinal study of a Spanish retail company

    Human Resource Management Journal, Vol. 31, Núm. 1, pp. 341-357