Publicaciones (73) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2015

  1. 'Phantomschmerz im Erinnern' bei Herta Müller: Heimat als konstruierter und dekonstruierter Raum

    Literaturkritik.de, Vol. 10, Núm. oct, pp. Online

  2. A corpus of noise-induced word misperceptions for Spanish

    Journal of the Acoustical Society of America, Vol. 137, Núm. 2, pp. EL184-EL189

  3. A quantitative model of first language influence in second language consonant learning

    Speech Communication, Vol. 69, pp. 17-30

  4. Accent evaluation from extemporaneous child speech

    Poznan Studies in Contemporary Linguistics, Vol. 51, Núm. 2, pp. 227-246

  5. Alemanetik euskaratutako unitate fraseologikoen itzulpen-azterketa: tesiaren nondik norakoak

    Senez: itzulpen aldizkaria, Núm. 46, pp. 211-230

  6. Comtemporary American west on stage: a threefold perspective on present day western american drama

    English and American studies in Spain: new developments and trends

  7. Die sprachlichen Ausdrücke für, Kreuz' in altgermanischen Sprachen: Vielfalt, Verwechslung oder Verwirrung?

    Futhark: revista de investigación y cultura, Núm. 10, pp. 11-23

  8. Diferencias individuales en la interpretación temprana de la cuantificación y del aspecto en el español ibérico

    ALFAL 50 anos: Contribuições para os estudos linguísticos e filológicos (Joao Pessoa: Ideia), pp. 238-164

  9. Different educational approaches to bi- or multilingualism and their effect on language attitudes

    Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 13-30

  10. Do children negotiate for meaning in task-based interaction? Evidence from CLIL and EFL settings

    System, Vol. 54, pp. 40-54

  11. Editorial

    European Journal of Applied Linguistics

  12. El desarrollo de la competencia escrita multilingüe en el contexto escolar

    Libro de Actas del 3rd International Congress of Educational Sciences and Development

  13. Eliciting oral interaction data in EFL settings

    Advancing Methodology and Practice: The IRIS Repository of Instruments for Research into Second Languages (Taylor and Francis), pp. 132-148

  14. En terreno vedado: género, traducción y censura. El caso de Brokeback Mountain

    Quaderns de filologia. Estudis literaris, Núm. 20, pp. 35-52

  15. Erratum to: New perspectives onmultilingualism and L2 acquisition: an introduction [International Journal of Multilingualism, 12, 4, 393-403, DOI:10.1080/14790718.2015.1071021]

    International Journal of Multilingualism

  16. Erratum to: Towards new learning partnerships in bilingual educational contexts - raising learner awareness and creating conditions for reciprocity and pedagogic attention [International Journal of Multilingualism, 12, 4, 471-493, DOI:10.1080/14790718.2015.1071020]

    International Journal of Multilingualism

  17. Estudio basado en corpus de las traducciones del alemán al vasco

    Corpus-based Translation and Interpreting Studies: From description to application (Frank & Timme), pp. 211

  18. Estudio descriptivo de la subtitulación para niños sordos y con discapacidad auditiva en las cadenas infantiles y juveniles en España

    Quaderns: Revista de traducció, Núm. 22, pp. 363-383

  19. Exploiting portability to build an RBMT prototype for a new source language

    EAMT 2015 - Proceedings of the 18th Annual Conference of the European Association for Machine Translation

  20. Galderen eta erlatibozkoen ulermena haur euskaldunengan

    Eridenen du zerzaz kontenta: sailkideen omenaldia Henrike Knörr irakasleari (1947-2008) (Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea), pp. 289-305