Departamento
Filología Inglesa y Alemana y Traducción e Intepretación
Publicaciones (16) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2002
-
Applied Languages: Theory and Practice in ESP
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 15, pp. 229-231
-
Censored translations in Franco's Spain: The TRACE Project- theatre and fiction (English-Spanish)
TTR, Vol. 15, Núm. 2, pp. 125-152
-
El aprendizaje de lenguas a través de los programas de inmersión en Finlandia
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 25, Núm. 4, pp. 469-484
-
El participio en Nebrija (1492), GRAE (1771) y Bello (1847-1860)
Interlingüística, Núm. 13, pp. 429-440
-
En busca de las variables más influyentes en el aprendizaje de lengua extranjera
Estudios de lingüística aplicada, Núm. 35, pp. 83-104
-
Euskal idazle medikuen hiztegi laburra
Sancho el sabio: Revista de cultura e investigación vasca, Núm. 17, pp. 93-128
-
Even, Even if and Relevance
Interlingüística, Núm. 13, pp. 425-442
-
Input processing and attention to form in native speakers of Spanish: Implications for foreign language learning
Interface: Journal of Applied Linguistics, Vol. 17, pp. 13-25
-
Interaction in advanced EFL pedagogy: A comparison of form-focused activities
International Journal of Educational Research, Vol. 37, Núm. 3-4, pp. 323-341
-
Introduction to the role of interaction in instructed language learning
International Journal of Educational Research, Vol. 37, Núm. 3-4, pp. 233-236
-
Sobre el adjetivo "klein" en alemán
Estudios filológicos alemanes: revista del Grupo de Investigación Filología Alemana, Núm. 1, pp. 239-260
-
The effectiveness of two form-focused tasks in advanced EFL pedagogy
International Journal of Applied Linguistics (United Kingdom), Vol. 12, Núm. 2, pp. 156-175
-
Towards an interface of language and literature
Lenguaje y textos, Núm. 20, pp. 21-34
-
Two worlds, one story: The American South and Southern Europe in Robert Penn Warren's fiction
Studies in the Literary Imagination, Vol. 35, Núm. 1
-
Una relexión sobre la posible influencia sintáctica del inglés como L2 en el aprendizaje del alemán como L3
Interlingüística, Núm. 13, pp. 13-20
-
University Students' Perceptions of Native and Non-native Speaker Teachers of English
Language Awareness, Vol. 11, Núm. 2, pp. 132-142