Departamento
Enfermería
Publicaciones (53) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
A qualitative content analysis of nurses' perceptions about readiness to manage intimate partner violence
Journal of Advanced Nursing, Vol. 78, Núm. 5, pp. 1448-1460
-
A questionnaire development to assess the social representation of nurses in the Basque Country: a psychometric assessment
PeerJ, Vol. 10
-
Achievements and challenges in baccalaureate student nurses' preparation for evidence-based nursing practice: A mixed methods study
Journal of Professional Nursing, Vol. 40, pp. 89-95
-
Adherencia a la dieta mediterránea: sus determinantes sociales y salud en escolares del Gran Bilbao
Innovación docente y práctica en el ámbito de la salud: avances y perspectivas (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 63-70
-
Adverse birth outcomes in New York City women: Revisiting the Hispanic Paradox
Social Science and Medicine, Vol. 315
-
Agricultural work and migration in Spain: socio-labour precariousness and health (AGROMISALUD project)
Gaceta Sanitaria, Vol. 36, Núm. 1, pp. 74-77
-
Análisis de la dieta y la adherencia a la dieta mediterránea de los Técnicos en Emergencias Sanitarias y su evolución durante la pandemia COVID-19 en relación con factores sociodemográficos y de salud
Nutrición clínica y dietética hospitalaria, Vol. 42, Núm. 3, pp. 79-85
-
Attitudes toward medicalization in childbirth and their relationship with locus of control and coping in a Spanish population
BMC Pregnancy and Childbirth, Vol. 22, Núm. 1
-
Battery life of cardiac implantable electronic devices explanted in funeral homes: a potential resource for underserved nations
Expert Review of Medical Devices, Vol. 19, Núm. 9, pp. 733-737
-
Cannabis use selectively modulates circulating biomarkers in the blood of schizophrenia patients
Addiction Biology, Vol. 27, Núm. 6
-
Catéteres venosos periféricos innecesarios en la zona ambulatoria de un servicio de urgencias
Anales del sistema sanitario de Navarra, Vol. 45, Núm. 2, pp. 2-2
-
Diseño del proyecto para la mejora del aprendizaje de las competencias en relación al tema «La salud y sus determinantes» en el Grado en Enfermería
Innovación educativa en Educación Superior (Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea), pp. 158-163
-
EMAeHealth, a digital tool for the self-management of women's health needs during pregnancy, childbirth and the puerperium: Protocol for a hybrid effectiveness-implementation study
BMJ Open, Vol. 12, Núm. 9
-
Efficacy of different sentinel lymph node biopsy protocols in oral squamous cell carcinoma: Systematic review and meta-analysis
Head and Neck, Vol. 44, Núm. 7, pp. 1702-1714
-
Efficacy of photobiomodulation in reducing pain and improving the quality of life in patients with idiopathic burning mouth syndrome. A systematic review and meta-analysis
Lasers in Medical Science, Vol. 37, Núm. 4, pp. 2123-2133
-
El aprendizaje basado en problemas y la inserción de los Objetivos de Desarrollo Sostenible en la docencia de salud pública en el Grado en Enfermería
Tendencias educativas emergentes en ciencias de la salud y enfermería (Dykinson), pp. 340-354
-
El aprendizaje basado en problemas y la inserción de los objetivos de desarrollo sostenible en la docencia de salud pública en el Grado en Enfermería
Nuevas tendencias educativas en ciencias de la salud: Libro de resúmenes del I Congreso Internacional sobre Tendencias Educativas en Enfermería y Ciencias de la Salud
-
Enhancing the use of pain assessment at emergency department: a best practice implementation project
JBI evidence implementation, Vol. 20, Núm. S1, pp. S15-S22
-
Epidemiología de la parada cardiaca extrahospitalaria pediátrica atendida por los servicios de emergencias en el País Vasco
Emergencias : revista de la Sociedad Espanola de Medicina de Emergencias, Vol. 34, Núm. 2, pp. 148-150
-
Factores individuales y socioculturales relacionados con el uso de pantallas en escolares
Avances de investigación en salud: búsqueda de soluciones a retos emergentes (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 31-40