Publicaciones (77) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2009

  1. 1Low threshold random lasing in dye-doped silica nano powders

    Optics Express, Vol. 17, Núm. 15, pp. 13202-13215

  2. A self-tunable titanium sapphire laser by rotating a set of parallel plates of active material

    Optics Express, Vol. 17, Núm. 5, pp. 3771-3776

  3. Algunas imprecisiones que nos encontramos en la Física teórica actual

    Latin-American Journal of Physics Education, Vol. 3, Núm. 2

  4. Aprovechamiento conceptual y actitudinal de las visitas a un parque temático

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 23, pp. 71-92

  5. Assessing spatial variability of SO2 field as detected by an air quality network using Self-Organizing Maps, cluster, and Principal Component Analysis

    Atmospheric Environment, Vol. 43, Núm. 25, pp. 3829-3836

  6. Atormentadas atmósferas planetarias

    Revista española de física, Vol. 23, Núm. 2, pp. 17-20

  7. Balancing intermodular and molecule-substrate interactions in supramolecular assemblies

    Advanced Functional Materials, Vol. 19, Núm. 2, pp. 259-264

  8. Brightness power spectral distribution and waves in Jupiter's upper cloud and hazes

    Icarus, Vol. 202, Núm. 1, pp. 181-196

  9. Broadband laser tunability of Nd3+ ions in 0.8CaSiO 3-0.2Ca3(PO4)2 eutectic glass

    Optics Express, Vol. 17, Núm. 6, pp. 4382-4387

  10. Characterization of mesoscale gravity waves in the upper and lower clouds of Venus from VEX-VIRTIS images

    Journal of Geophysical Research E: Planets, Vol. 113, Núm. 5

  11. Concepciones del profesorado sobre visitas escolares a museos de ciencias

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 592-595

  12. Customized electronic coupling in self-assembled donor-acceptor nanostructures

    Advanced Functional Materials, Vol. 19, Núm. 22, pp. 3567-3573

  13. De la definición de competencias a su desarrollo en la clase de ciencias

    Aula de innovación educativa, Núm. 186, pp. 23-25

  14. Designing and evaluating research-based instructional sequences for introducing magnetic fields

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 7, Núm. 4, pp. 699-722

  15. Determination of the nanoscale dielectric constant by means of a double pass method using electrostatic force microscopy

    Journal of Applied Physics, Vol. 106, Núm. 2

  16. Diseño y evaluación de una propuesta de enseñanza de la probabilidad en estudios técnicos universitarios basada en la resolución de problemas

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 779-782

  17. Diseño y evaluación de una secuencia sobre la capacidad eléctrica, en un curso de introducción a la física universitaria, como enseñanza problematizada

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 1224-1227

  18. Domain-wall propagation in thin Fe-rich glass-coated amorphous wires

    Physica Status Solidi (A) Applications and Materials Science, Vol. 206, Núm. 4, pp. 679-682

  19. Effect of transverse magnetic field on domain wall propagation in magnetically bistable glass-coated amorphous microwires

    Journal of Applied Physics, Vol. 106, Núm. 11

  20. Electronic states in faceted Au(111) studied with curved crystal surfaces

    Journal of Physics Condensed Matter, Vol. 21, Núm. 35