Publicaciones en las que colabora con NAHIA IDOIAGA MONDRAGON (68)

2023

  1. A Systematic Review of the Effect of Active Commuting to School on Children's Well-being: A Physical, Psychological, Social, and Academic Approach.

    Child Welfare, Vol. 101, Núm. 1, pp. 157-181

  2. COM: apoyando el cambio de comportamiento en las escuelas en torno a los residuos alimentarios y orgánicos teniendo en cuenta su dimensión social, medioambiental y de salud

    Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 47-58

  3. Children’s perceptions of safety in their school path: the case of the Basque Country

    Children's Geographies

  4. Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021)

    Octaedro

  5. Familias Monomarentales Derivadas de Violencia de Género

    Géneros, Vol. 12, Núm. 2, pp. 201-237

  6. Fomentando la educación sexual integral: Proyecto LoveAct

    El género y su transversalización en la educación (formal y no formal), en la familia y en el deporte

  7. Leisure as a Space for Inclusion and the Improvement of Life Satisfaction of Immigrants

    Journal of International Migration and Integration, Vol. 24, Núm. 1, pp. 425-439

  8. Migrant Perceptions of Their Social Inclusion, Social Networks, and Satisfaction with Life in Northern Spain

    Societies, Vol. 14, Núm. 1

  9. PTSD (Posttraumatic Stress Disorder) in Teachers: A Mini Meta-Analysis during COVID-19

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3

  10. Post-Traumatic Stress in Children and Adolescents during the COVID-19 Pandemic: A Meta-Analysis and Intervention Approaches to Ensure Mental Health and Well-Being

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 6

  11. Prevalence of Burnout among Teachers during the COVID-19 Pandemic: A Meta-Analysis

    International journal of environmental research and public health, Vol. 20, Núm. 6

  12. Segurua al da eskolara bakarrik joatea?: generoaren eragina haurren mugikortasun autonomoan

    Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 124, pp. 5-22

  13. Socialización de género en mujeres: un problema multifactorial

    El género y su transversalización en la educación (formal y no formal), en la familia y en el deporte

  14. Teachers’ Involvement in Inclusive Education: Attitudes of Future Teachers

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 9

  15. The emotional state of young people in northern Spain after one year and a half of the COVID-19 pandemic

    European journal of psychiatry, Vol. 37, Núm. 2, pp. 109-116

  16. The voices of youths in COVID-19 times: exploring young people’s emotional representations

    Psychology and Health

  17. The well-being of children in a full lockdown and partial lockdown situation: a comparative perspective

    Children's Geographies, Vol. 21, Núm. 4, pp. 708-720