NAHIA
IDOIAGA MONDRAGON
PROFESORADO AGREGADO
AMAIA
EIGUREN MUNITIS
PROFESORADO ADJUNTO
Publicaciones en las que colabora con AMAIA EIGUREN MUNITIS (17)
2024
-
Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?
Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398
-
El camino escolar un espacio de autonomía infantil: análisis de la representación de los niños del camino escolar a través de los dibujos
Investigar la infancia en el escenario pandémico: retos, hallazgos y propuestas desde las ciencias sociales (Octaedro), pp. 111-122
-
Let Us Educate on Pornography: Young Education Students’ Representations of Pornography
Sexuality Research and Social Policy
2023
2022
-
Desdibujando fronteras en la formación universitaria: la radio comunitaria como herramienta de comunicación y participación
Conocimiento, Experiencia y Compromiso Social en la Formación del Profesorado: Redes para la Transformación (Dykinson), pp. 120-124
-
Familia barneko sexuabusuen sekretua apurtzen: #MeTooInceste txioaren analisia Iramuteq softwarearen bidez
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, Núm. 122, pp. 101-119
-
How are children coping with COVID-19 health crisis? Analysing their representations of lockdown through drawings
Childhood, Vol. 29, Núm. 4, pp. 545-560
-
The breaking of secrecy: Analysis of the hashtag #MeTooInceste regarding testimonies of sexual incest abuse in childhood
Child Abuse and Neglect, Vol. 123
2021
-
Adineko pertsonek COVID-19 pandemiari aurre egiteko erabiltzen dituzten irudikapen sozial eta emozionalak aztertzen
Gizarte zientziak eta zuzenbidea: IV. Ikergazte Nazioarteko Ikerteta Euskaraz. 2021eko ekainaren 9, 10 eta 11 Gasteiz, Euskal Herria.
-
Exploring the social and emotional representations used by students from the University of the Basque Country to face the first outbreak of COVID-19 pandemic
Health education research, Vol. 36, Núm. 2, pp. 159-169
- Libro blanco de la Covid-19
-
Struggling to breathe: a qualitative study of children’s wellbeing during lockdown in Spain
Psychology and Health, Vol. 36, Núm. 2, pp. 179-194
-
The Well-being of children in lock-down: Physical, emotional, social and academic impact
Children and Youth Services Review, Vol. 127
-
Zer ondorio izaten ari da pandemia irakasleen egoeran?
hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 256, pp. 36-38
2020
-
Design and Validation of a Scale for Measuring Well-Being of Children in Lockdown (WCL)
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Exploring Children’s Social and Emotional Representations of the COVID-19 Pandemic
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Umeen ahotsak konfinamendu garaian: Covid-19
hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 250, pp. 30-31