JON
CHARTERINA ABANDO
PROFESORADO TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (49) Publicaciones de JON CHARTERINA ABANDO
2023
-
Online reverse auctions research in marketing versus SCM: A review and future directions
Industrial Marketing Management, Vol. 115, pp. 439-454
-
The buying center concept as a milestone in industrial marketing: Review and research agenda
Industrial Marketing Management, Vol. 108, pp. 65-78
2021
-
La propiedad intelectual en la gestión de residuos: Una referencia para afrontar un reto de futuro
Revista DYNA, Vol. 96, Núm. 4, pp. 388-394
2020
-
Editorial
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 20, Núm. 3, pp. 5-11
2019
-
Assessing the relevance of digital competences on business graduates’ suitability for a job
Industrial and Commercial Training, Vol. 51, Núm. 3, pp. 139-151
-
Coopetition and innovation. Lessons from worker cooperatives in the Spanish machine tool industry
Journal of Business and Industrial Marketing, Vol. 34, Núm. 6, pp. 1223-1235
-
Guest editorial
Journal of Business and Industrial Marketing
-
Innovando en la docencia universitaria de economía de la empresa a través del uso de juegos interactivos de decisión
CUICIID 2019. Contenidos, investigación, innovación y docencia: Congreso universitario internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy IX. 23 y 24 octubre
-
Value and barriers in the creation of intellectual property in advanced manufacturing: a country comparison
Journal of Business and Industrial Marketing, Vol. 34, Núm. 3, pp. 651-663
-
“Attitudes do matter”: generic competences in the selection of Business graduates
Higher Education, Skills and Work-based Learning, Vol. 10, Núm. 1, pp. 239-254
2018
-
El empleo de Serious Games como herramienta de motivación y de afianzamiento de conocimientos en estudiantes de educación superior: Un estudio empírico con alumnado de Introducción a la Economía de la Empresa
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES
-
Mediation effects of trust and contracts on knowledge-sharing and product innovation: Evidence from the European machine tool industry
European Journal of Innovation Management, Vol. 21, Núm. 2, pp. 274-293
-
¿Qué competencias digitales necesita un economista?
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES
2017
-
Automaker-supplier relationships and new product development in the truck industry: The case of Volvo do Brasil
International Journal of Automotive Technology and Management, Vol. 17, Núm. 1, pp. 96-116
-
Collaborative relationships with customers: generation and protection of innovations
Journal of Business and Industrial Marketing, Vol. 32, Núm. 5, pp. 733-741
-
Competencias formativas del economista del siglo XXI
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XIV FECIES
2016
-
Business simulation games with and without supervision: An analysis based on the TAM model
Journal of Business Research, Vol. 69, Núm. 5, pp. 1731-1736
-
Types of embedded ties in buyer-supplier relationships and their combined effects on innovation performance
Journal of Business and Industrial Marketing, Vol. 31, Núm. 2, pp. 152-163
2015
-
A comparison of antecedents of satisfaction in city break traveling
Revista española de investigación de marketing, Vol. 19, Núm. 2, pp. 71-82
2014
-
Synergistic effects of cultural reshaping on a city's hospitality enterprises
Tourismos, Vol. 9, Núm. 1, pp. 167-186