Publicaciones (49) Publicaciones de JON CHARTERINA ABANDO

2020

  1. Editorial

    Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 20, Núm. 3, pp. 5-11

2019

  1. Assessing the relevance of digital competences on business graduates’ suitability for a job

    Industrial and Commercial Training, Vol. 51, Núm. 3, pp. 139-151

  2. Coopetition and innovation. Lessons from worker cooperatives in the Spanish machine tool industry

    Journal of Business and Industrial Marketing, Vol. 34, Núm. 6, pp. 1223-1235

  3. Guest editorial

    Journal of Business and Industrial Marketing

  4. Innovando en la docencia universitaria de economía de la empresa a través del uso de juegos interactivos de decisión

    CUICIID 2019. Contenidos, investigación, innovación y docencia: congreso universitario internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy IX. 23 y 24 octubre

  5. Value and barriers in the creation of intellectual property in advanced manufacturing: a country comparison

    Journal of Business and Industrial Marketing, Vol. 34, Núm. 3, pp. 651-663

  6. “Attitudes do matter”: generic competences in the selection of Business graduates

    Higher Education, Skills and Work-based Learning, Vol. 10, Núm. 1, pp. 239-254

2018

  1. El empleo de Serious Games como herramienta de motivación y de afianzamiento de conocimientos en estudiantes de educación superior: Un estudio empírico con alumnado de Introducción a la Economía de la Empresa

    Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES

  2. Mediation effects of trust and contracts on knowledge-sharing and product innovation: Evidence from the European machine tool industry

    European Journal of Innovation Management, Vol. 21, Núm. 2, pp. 274-293

  3. ¿Qué competencias digitales necesita un economista?

    Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES

2017

  1. Automaker-supplier relationships and new product development in the truck industry: The case of Volvo do Brasil

    International Journal of Automotive Technology and Management, Vol. 17, Núm. 1, pp. 96-116

  2. Collaborative relationships with customers: generation and protection of innovations

    Journal of Business and Industrial Marketing, Vol. 32, Núm. 5, pp. 733-741

  3. Competencias formativas del economista del siglo XXI

    Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XIV FECIES

2016

  1. Business simulation games with and without supervision: An analysis based on the TAM model

    Journal of Business Research, Vol. 69, Núm. 5, pp. 1731-1736

  2. Types of embedded ties in buyer-supplier relationships and their combined effects on innovation performance

    Journal of Business and Industrial Marketing, Vol. 31, Núm. 2, pp. 152-163

2015

  1. A comparison of antecedents of satisfaction in city break traveling

    Revista española de investigación de marketing, Vol. 19, Núm. 2, pp. 71-82