
PAULO
SARRIUGARTE ONANDIA
PROFESORADO AGREGADO
Publications (30) PAULO SARRIUGARTE ONANDIA publications
2025
-
Un enfoque epistemológico para enseñar el concepto de energía en mecánica en cursos de Física Introductoria
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 22, Núm. 1, pp. 1301
2024
-
Ciclo de Rediseño basado en la Investigación Basada en el Diseño (DBR) de una Secuencia sobre Dinámica para la Escuela Secundaria: el rol de los profesores
31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030
-
Connecting Research in Physics Education, Curriculum Decisions and Teaching Practices: Symposium Organized by GTG Physics Education Research at University-PERU
Challenges in Physics Education (Springer Nature), pp. 55-76
-
DBR based Redesign cycle of a TLS on Dynamics for High School
Journal of Physics: Conference Series
-
Design and implementation of a STEAM Teaching/Learning sequence by Project-Based Learning for the training of future secondary school teachers
Journal of Physics: Conference Series
2023
-
Computational refocusing in phase-resolved confocal microscopy
Optics Letters, Vol. 48, Núm. 17, pp. 4424-4427
2022
-
Improvement and updating of the thermotechnics teaching project in industrial engineering
EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 4th-6th, 2022, Palma, Spain)
-
University student understanding and reasoning on work-energy relations
European Journal of Physics, Vol. 43, Núm. 6
2021
-
Dificultades de los estudiantes y objetivos de aprendizaje en el concepto de momento de inercia en cursos introductorios de física
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
-
Discipline-Based Educational Research to Improve Active Learning at University
Contributions from Science Education Research (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 305-316
-
Naturaleza de la Tercera Ley de Newton y demandas de aprendizaje. Consecuencias para su enseñanza
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
2020
-
Design Tools as a Way to Explicitly Connect Research Insights with Design Decision for Teaching Learning Sequences
Challenges in Physics Education (Springer Nature), pp. 109-118
-
Towards a research program in designing and evaluating teaching materials: An example from dc resistive circuits in introductory physics
Physical Review Physics Education Research, Vol. 16, Núm. 2
-
University students' explanations for electric current in transitory situations
European Journal of Physics, Vol. 41, Núm. 1
2016
-
Computational refocusing in phase-resolved confocal microscopy
Optics InfoBase Conference Papers
-
Computational refocusing in phase-resolved confocal microscopy
Optics InfoBase Conference Papers
-
Experimental demonstration of the microscopic origin of circular dichroism in two-dimensional metamaterials
Nature Communications, Vol. 7
-
Harnessing a Quantum Design Approach for Making Low-Loss Superlenses
Nano Letters, Vol. 16, Núm. 3, pp. 1609-1613
-
Real-Space Mapping of the Chiral Near-Field Distributions in Spiral Antennas and Planar Metasurfaces
Nano Letters, Vol. 16, Núm. 1, pp. 663-670
-
Real-space mapping of chiral antennas and metasurfaces
Optics InfoBase Conference Papers