Publicaciones (119) Publicaciones de LEIRE SAN JOSE RUIZ DE AGUIRRE Ver datos de investigación referenciados.

2023

  1. Deep-diving into the relationship between Corporate Social Performance and Corporate Financial Performance: A comprehensive investigation of previous research

    European Research on Management and Business Economics, Vol. 29, Núm. 2, pp. 1-12

  2. Información para la sostenibilidad en el ámbito de la educación superior

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 143, pp. 62-63

  3. La contabilidad social: ampliando los límites de la contabilidad tradicional

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 143, pp. 55-57

  4. La influencia de las características corporativas y el buen gobierno corporativo hacia la divulgación de la gestión de riesgos

    Revista de métodos cuantitativos para la economía y la empresa, Vol. 35, pp. 404-417

  5. SOCIAL CONTRACT: Measuring the social dimension from a university perspective

    The Routledge Companion to the Future of Management Research (Taylor and Francis), pp. 293-309

  6. Social value in the orange economy: social accounting applied to museums

    Museum Management and Curatorship, Vol. 38, Núm. 3, pp. 231-253

  7. The COVID-19 Syndemic as a Source of Change in the Management of Corporations: The Theory of Human Action and the Logic of the Gift

    UCJC Business & Society Review, Vol. 20, Núm. 3, pp. 196-229

  8. The lemon market of insolvency proceedings in Spain in the new normal: Information, asymmetry, and adverse selection problems

    Cogent Business and Management, Vol. 10, Núm. 3

2022

  1. Editorial: Emotional and social value of organizations

    Frontiers in Psychology

  2. El valor liquidativo de los activos de una empresa en un proceso concursal

    DYNA management, Vol. 10, Núm. 1

  3. Estimación del valor en liquidación de una empresa insolvente

    Revista DYNA, Vol. 97, Núm. 4, pp. 351-351

  4. Ethics and trust on fintech platforms from an emerging markets perspective

    Handbook of Banking and Finance in Emerging Markets (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 479-491

  5. Ethics in Fintech Through Users’ Confidence: Determinants that Affect Trust

    Ramon Llull journal of applied ethics, Núm. 13, pp. 99-149

  6. La medición del valor emocional en el marco de la Stakeholder Accounting

    Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery

  7. Los Objetivos de Desarrollo Sostenible, ODS, factor disruptivo de cambio

    Revista internacional de los estudios vascos = Eusko ikaskuntzen nazioarteko aldizkaria = Revue internationale des ètudes basques = International journal on Basque studies, RIEV, Vol. 67, Núm. 1, pp. 41-50

  8. Los honorarios de la administración concursal y al cuenta de garantía arancelaria

    Anuario de derecho concursal, Núm. 57, pp. 137-175

  9. Monetizing social value in sports clubs

    Sport, Business and Management: An International Journal

  10. The Cooperative Difference in the Management Styles and Objectives: Phantom Effect of Credit Cooperative

    Contemporary Trends in European Cooperative Banking: Sustainability, Governance, Digital Transformation, and Health Crisis Response (Springer International Publishing), pp. 143-164