Publications (97) Publications de NAIARA OZAMIZ ECHEVARRIA

2024

  1. Drawing the COVID-19 pandemic: how do children incorporate the health crisis and its consequences into their everyday thinking?

    Psychology and Health, Vol. 39, Núm. 3, pp. 379-398

  2. Let Us Educate on Pornography: Young Education Students’ Representations of Pornography

    Sexuality Research and Social Policy

  3. Programa CDA-Stop: combatiendola ciberviolencia

    Buen trato y bienestar de la infancia: Una mirada participativa (Octaedro), pp. 159-166

  4. Violencia de género y gestión de las emociones: trabajando la sostenibilidad con el proyecto “Café con mujeres”

    Educació social: Revista d'intervenció sòcioeducativa, Núm. 83, pp. 161-178

  5. Violencia de género y gestión de las emociones: trabajando la sostenibilidad con el proyecto “Café con mujeres”

    Educación social: Revista de intervención socioeducativa, Núm. 83, pp. 161-177

2023

  1. CDA-Stop: programa de prevención de la ciberviolencia en parejas jóvenes

    Graó

  2. De la universidad a la Educación Secundaria. El poder de la divulgación científica

    Estructura modular, metodología activas y compromiso social en innovación educativa universitaria: La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao, UPV/EHU (2011-2021) (Octaedro), pp. 155-164

  3. Editorial: Anti-transgender prejudice: causes, consequences, and interventions

    Frontiers in Psychology

  4. Nola egin aurre ziberindarkeriari bikote nerabe eta gazteen artean?

    hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, Núm. 274, pp. 36-38

  5. PTSD (Posttraumatic Stress Disorder) in Teachers: A Mini Meta-Analysis during COVID-19

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3

  6. Post-Traumatic Stress in Children and Adolescents during the COVID-19 Pandemic: A Meta-Analysis and Intervention Approaches to Ensure Mental Health and Well-Being

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 6

  7. Prevalence of Burnout among Teachers during the COVID-19 Pandemic: A Meta-Analysis

    International journal of environmental research and public health, Vol. 20, Núm. 6

  8. Teachers’ Involvement in Inclusive Education: Attitudes of Future Teachers

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 9

  9. The emotional state of young people in northern Spain after one year and a half of the COVID-19 pandemic

    European journal of psychiatry, Vol. 37, Núm. 2, pp. 109-116

  10. The voices of youths in COVID-19 times: exploring young people’s emotional representations

    Psychology and Health

  11. The well-being of children in a full lockdown and partial lockdown situation: a comparative perspective

    Children's Geographies, Vol. 21, Núm. 4, pp. 708-720

  12. Transgender Attitudes and Beliefs Scale-Spanish (TABS-S) Version: Translation and Initial Evaluation of Psychometric Properties

    Journal of Homosexuality, Vol. 70, Núm. 5, pp. 831-850