Publications by the researcher in collaboration with IGOR AHEDO GURRUTXAGA (12)

2024

  1. Democracy and agonism in the face of the climate crisis: in search of irruptive collaborative governance

    International Journal of Action Research, Vol. 20, Núm. 2, pp. 135-148

  2. University and democratization: A training project in action research with social movements

    Action Research, Vol. 22, Núm. 4, pp. 381-395

  3. Why Does Gender Really Matter in Political Science Learning Processes?

    Journal of Political Science Education, Vol. 20, Núm. 4, pp. 522-544

2023

  1. Merkatua, kapitala eta herritarren parte hartzea: neoliberalismoaren eragina demokratizazio-prozesuetan

    Demokrazian sakontzea eta parte hartzea, hainbat eskalatan (Servicio de Publicaciones), pp. 47-69

  2. Participación, Investigación Acción y Desarrollo Comunitario: retos, oportunidades y esperanzas

    Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 43, pp. 1-9

  3. The Neoliberal Commercialisation of Citizen Participation in Spain

    Contributions to Political Science (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 37-58

2022

  1. Gender Inequalities in University Teaching Practice: An Innovative Project at the University of the Basque Country

    Journal of Higher Education Theory and Practice, Vol. 22, Núm. 10, pp. 212-223

  2. Gobernanza universitaria en la ley de universidades en España: ¿una excepción?

    La Universidad en un contexto de emergencias: (re)pensando la calidad universitaria desde las luchas sociales (Emaús Fundación Social), pp. 188-197

  3. Letter: Central nodes in the reform of the Spanish Universities Law

    Profesional de la información, Vol. 31, Núm. 3

  4. Mercado, capital y participación ciudadana: La influencia del neoliberalismo en los procesos de democratización

    Formas y escalas emergentes de las democracias contemporáneas: miradas desde la sociedad vasca (Dykinson), pp. 47-68

2020

  1. Trabajando el género en el aula: una propuesta metodológica desde la investigación-acción

    La inclusión social y educativa como reto vital del siglo XXI: propuestas educativas